Washtown & Beijville Railroad [H0]

Gestart door Gerard Wassink, mei 08, 2012, 15:16:49

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ik zie de hubjes als onderdelen van de backbone van het netwerk, en de UP5's als 'peripherals', die ik van de backbone aftak. Zo loopt de 'backbone' netjes recht midden onder de baan door. Mijn baan is 1mtr 20 breed en ik kan er omheen lopen. Beide zijden zijn ongeveer 60cm diep. Aan twee kanten worden dus UP5's aangesloten.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


Da's waar.

Ik vermoed dan ook dat ik later als ik groot ben een Loconet repeater nodig zal hebben om de Uhlenbrock bezetmelders te kunnen blijven voeden...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

John,

Is het mogelijk om de reacties uit dit draadje vanaf en met nummer #40 te verplaatsen naar dit draadje s.v.p.?

Vast bedankt!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik heb gekeken of deze mogelijkheid bestaat, helaas niet. Ik kan het topic verplaatsen of opsplitsen, de splitsing kan ik een nieuwe naam geven.

Een andere mogelijkheid is dat schrijvers zelf berichten kopi?ren en plaatsen in het door jou bedoelde topic. Na deze actie kan ik de oude berichten verwijderen.

Misschien is het beter om het verhaal als compleet artikel te plaatsen in de downloads van de website?

JohnT

Hi John,

Dat laatste daar zal ik eens over nadenken. De aanleg van Loconet wil ik op termijn ook als een geheel op mijn website plaatsen, dus wellicht tegen die tijd...

Dan laten we de situatie hier maar zoals die is denk ik.

Bedankt dat je er even naar hebt gekeken!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Goed, het verhaal over mijn bedrading staat op de website: zie deze link, lees ook de sub-pagina's. Het is nu voornamelijk een foto-verslag, laten jullie me weten hoe het eventueel beter kan? Zowel voor ons, als voor geinteresseerde leken... ;-)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

november 11, 2012, 16:33:56 #52 Last Edit: november 11, 2012, 17:43:20 by Gerard Wassink
Da's alweer een tijdje geleden zag ik. Gisteren bezig geweest met de website.

Eindelijk mijn Roster en Rolling stock pagina afgemaakt. Al het rollend materieel staat er nu op.


Klikkerdeklik:



Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Dat is een hele verzameling, mijn materieel kan momenteel op ??n foto getoond worden.  ;)

Citaat van: CSX 6400 op november 14, 2012, 15:34:39
Dat is een hele verzameling, mijn materieel kan momenteel op ??n foto getoond worden.  ;)

Vergeet niet dat elke wagon er twee keer op staat, een keer close-up en een keer compleet...  ;)

Maar evengoed: ik kan nu wel even vooruit ja...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Aan de bedrading van de Beijville Loc Shop gewerkt...



Zie ook deze pagina.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Goede uitleg met die foto's er bij  ;) en ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Zulke foto's met uitleg zijn een hele hulp voor een beginner als ik!
Dank je wel Gerard!

Ik zie trouwens dat het JD distribution centre al een nieuwe tractor met kiepkar heeft geleverd...
Jeroen

Citaat van: Nuffield10/60 op december 26, 2012, 12:52:08
Ik zie trouwens dat het JD distribution centre al een nieuwe tractor met kiepkar heeft geleverd...

;D 8)

En verder graag gedaan Jeroen!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op december 26, 2012, 11:56:20
Aan de bedrading van de Beijville Loc Shop gewerkt...



Zie ook deze pagina.

Heldere uitleg, maar waarom soldeer je de draad niet aan de onderkant van de rail? En als dat niet gaat is er nog een truc om de draad onzichtbaar aan de rail te solderen.

Je neemt een stukje dun koperdraad (dikte railspijker) en klop hiervan het uiteinde plat zodat het op de kop van een railspijker lijkt. Dit platte stukje buig je haaks om zodat het nog meer op een railspijker lijkt. Knip van het platte stukje materiaal af zodat alleen een klein spijkerkopje overblijft. Bepaal nu de plaats waar je de stroom wilt aansluiten en snij op die plaats een kunststof railspijker weg. Boor vervolgens een gaatje waar die railspijker heeft gezeten helemaal door de biels en de baanondergrond heen. Steek de gemaakt railspijker (koperdraad met plat kopje) door dit gaatje en soldeer het platte stukje weer aan de rails inplaats van de weggesneden kunststof railspijker. Aan de onderkant van de baan kun je nu de stroomdraad solderen aan het stukje koperdraad.

Oh ja verf het koperdraad wel ff.

Mooie loc trouwens.

JohnT