Stub Switch

Gestart door American, maart 16, 2015, 17:21:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo Hans.

Hier even een reactie over je stub wissel.
Als je in de bewegende railstaven en de vaste staven een dun sleufje zaagt en in de vaste staven een stukje messing plat soldeert en dat haaks om zet heb je een begrenzing en een manier om de staven niet omhoog te laten gaan.
Ook heb je dan gelijk een doorverbinding.
Verder moet je eerst de bewegende staven monteren, ongeveer 5 bielzen niet spijkeren en op gauge leggen.
Daarna druk je het bewegende deel een kant op en stel je de vaste stukken af.
Daarna de andere kant doen.
Zoals het er nu uit ziet maak je een enorme knik in de sporen, het loopt zo niet vloeiend over.
Na ongeveer 20 van die dingen vind ik dit de simpelste manier.
Op de plaatjes kun je beter zien wat ik bedoel.

Groeten van Ren

Hans.

Wat ik nog vergeet is dat je het hartstuk net eender kan schakelen als een gewoon wissel, bij het hartstuk gappen en dit apart schakelen met een schakelaar die je bedient met de trekstang of electroschakelaar.
Dat met die pennetjes van jou is totaal niet betrouwbaar voor de stroomvoorziening.
Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Groeten van Ren?.

Dat van die pennetjes Ren?, is eigenlijk bedoeld om de rails in een bepaalde positie te krijgen.
Niet om verbinding te maken, al is dat natuurlijk ook mooi mee genomen, maar niet essentieel.
hartstuk net eender kan schakelen als een gewoon wissel
Dat wilde ik eigenlijk ook gaan doen, dan met zo'n PTT relais.
Dat met die dunne sleufje, dat ga ik beslist meenemen, kijken hoe dat gaat.
Dit hele project is ook bedoeld om zo'n switches 'n keer op mijn module te krijgen.
Weer iets nieuws, daar ging het om, een uitdaging eigenlijk.
Om de bewegende rail staven bewegend te krijgen, daar zijn heeeeel veel manieren te bedenken!
Dat lijkt me leuk om dat uit te vogelen.
Hans, liefhebber On30 + H0