Voor klein behuisden of voor onderweg.

Gestart door JohnT, maart 11, 2015, 09:29:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maart 11, 2015, 09:29:31 Last Edit: maart 11, 2015, 12:43:34 by JohnT
Ik kwam het programma tegen 3D Train Studio. Hiermee kun je je baanontwerp maken en in 3D op je pc uit broberen. Je kunt zelfs de treinen laten rijden en vanuit de cabine zien hoe je baan er uit komt te zien.

Een leuke bijkomstigheid voor die genen die automatisch wil rijden, het programma kan samenwerken met Rockrail een gratis programma vergelijkbaar met Koploper.

Filmpjes.

JohnT


bij mij ook een fout melding maar volgens mij is het deze :

http://en.3d-modellbahn.de/
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb het programma gedownload , eens kijken of het wat is.
Kan je je nieuwe ontwerp uittesten Ger.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op maart 11, 2015, 10:57:55
Ik heb het programma gedownload , eens kijken of het wat is.
Kan je je nieuwe ontwerp uittesten Ger.

Ton

ja wie weet eerst maar eens die kamer verbouwen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik ben superblij met Anyrail, maar kan dit ook eens proberen
Steam out of my ears, diesel in my vains, love those Conrail and Rock Island loco's

geprobeerd het programma te installeren......gaat niet met XP.

Ton
Erare humanum est

Op nscale.net gebruiken de meesten of Anyrail of Scarm  http://www.scarm.info/index.php

Ik zelf heb een betaalde versie van Anyrail, bevalt zeer goed.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

XP Ton!??? Dat is uit de steentijd man!  ;) :D O:-)

Ik zit me al een tijdje af te vragen wat een ontwerp-programma met "klein behuisden" te maken heeft.
In het hele draadje zie ik namelijk niets wat daar op duidt.

John?

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

maart 12, 2015, 09:28:09 #9 Last Edit: maart 12, 2015, 09:30:26 by JohnT
Citaat van: Gerard Wassink op maart 12, 2015, 07:59:10
XP Ton!??? Dat is uit de steentijd man!  ;) :D O:-)

Ik zit me al een tijdje af te vragen wat een ontwerp-programma met "klein behuisden" te maken heeft.
In het hele draadje zie ik namelijk niets wat daar op duidt.

John?

Met dit programma kun je naar hartenlust experimenteren en je trein over de baan laten rijden zonder dat je daadwerkelijk die droombaan kunt of gaat bouwen. Wat ik zelf wel aardig vind is dat je Rockrail ermee kunt gebruiken. Het heeft in die zin geen meerwaarde maar is wel leuk je trein via rockrail op je beeldscherm over de baan te kunnen zien rijden, in plaats van dat het in Rockrail alleen symbolisch wordt aangegeven.

Rockrail+3D Train Studio

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 12, 2015, 09:28:09
Met dit programma kun je naar hartenlust experimenteren en je trein over de baan laten rijden zonder dat je daadwerkelijk die droombaan kunt of gaat bouwen.

Aaah, nu snap ik hem!  :)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

ik kwam dit draadje tegen en ik heb het programma geïnstalleerd.
nog niet helemaal perfect maar is een leuk tijdverdrijf.

Ton
Erare humanum est

Het programma Rocrail is bedoelt voor het automatiseren van je modelbaan. Ook is het mogelijk om je treinen met de smartphone te sturen.

Het 3D programma is bedoelt om je modelbaan te ontwerpen.

Deze twee kunnen samenwerken waarmee je kunt bekijken of het allemaal wel klopt hoe je het bedacht had.

Wat ook wel handig is dat je in het 3D-scherm ziet waar je treinen zijn op de baan.

Ik vertel hier eigenlijk het zelfde als in eerdere berichten maar mogelijk was ik te onduidelijk.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 30, 2016, 09:25:08
Het programma Rocrail is bedoelt voor het automatiseren van je modelbaan. Ook is het mogelijk om je treinen met de smartphone te sturen.

Het 3D programma is bedoelt om je modelbaan te ontwerpen.

Deze twee kunnen samenwerken waarmee je kunt bekijken of het allemaal wel klopt hoe je het bedacht had.

Wat ook wel handig is dat je in het 3D-scherm ziet waar je treinen zijn op de baan.

Ik vertel hier eigenlijk het zelfde als in eerdere berichten maar mogelijk was ik te onduidelijk.

JohnT

Nee hoor John , het was en is duidelijk.
Ik zit gewoon een beetje te spelen met dat 3D programma.
Eens kijken wat het allemaal kan.
Er zijn me tot nu toe wat bugs opgevallen, zoals een auto die in de weg staan ipv er op.
Het leukste is als je in de cab gaat zitten, en je kijkt rond, dan zie je de hele locomotief niet.
Wel de rook bij een stoomtrein ;D
Ik had zo nu en dan ook een huis dat in de lucht zweefde en een gebouw waarvan de ondergrond knipperde.
Maar voor de rest is het een grappig programma om mee te spelen.

Ton

Erare humanum est