Swift & Co.

Gestart door Joop_L, maart 03, 2015, 14:18:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alleen de hoek goed snijden Joop.
Dat is het verschil tussen leuk geprobeerd en strak.

Ton
Erare humanum est

Voorbeeldje Ton. ;) Als ik er weer mee aan de slag ga maak ik het uiteraard beter. Wilde het zeker weten dat dit bedoelt werd :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

ok
Als je naar die link van Martin kijkt zijn er verschillende oplossingen mogelijk.

Ton
Erare humanum est

Anders blijft het malen h?, wat de mannen nu bedoelen ;) Al waren de plaatjes in de link van Martin wel duidelijk.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Toch op een andere manier opgelost.


Joop Langras
, on Flickr

En meteen de ingang gemaakt. Uiteraard moet het nog behandeld worden, komt later. Eerst weer even 7 dagen werken :D


Joop Langras
, on Flickr
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Wordt wel wat Joop!
Kun je het kunstwerk meenemen naar je werk voor de stille uurtjes?

BTW: als je bij mij bent moet je maar eens snuffelen in mijn bouwbeschrijvingen, o.a. originele blueprints

Groet, Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Stille uurtjes als machinist bij NS zijn er niet.  ;D En aangezien het 1 grote puinhoop is door een stroomstoring zal het wel aanpoten worden ;)

Leuk, snuffelen in jouw bouwbeschrijvingen. Toevallig ook 1 van het pandje wat Hans op de foto heeft gezet?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

leuk, ben benieuwt als het klaar is
persoonlijk schilder/behandel ik het hout liever voordat het in elkaar word gelijmd

als je ergens kleine restjes lijm hebt zitten hecht verf daar slecht of niet, dat zie je na schilderen jammer genoeg .

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dat is zo Cor, daarom heb ik de voorkant ook met een fijne korrel schuurpapier geschuurd.  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

En daarna met 'n fijn zaagje er ook nog overheen, beetje ruw maken!
Hans, liefhebber On30 + H0

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Joop

heb je nu vurenhout gebruikt?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Inderdaad Cor, 5x5 mm vurenhout. En die roerstaafjes van de kiosk. Wat dat voor een houtsoort is weet ik niet.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Je gaf een link van een winkel, ik zag dat hun ook linde hout hebben
Linde hout heeft een fijnere structuur, en is mooier als je het in het zicht gebruikt

Zelf zaag ik mijn eigen hout en gebruik wat ik voorhanden heb.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ze hebben er inderdaad van alles aan houtsoorten. En ook in heel veel verschillende maten.

Zelf zagen kan ik niet, de benodigde machinerie ontbreekt daarvoor.
Zou wel handig zijn, maar ik vind de prijs nogal aan de hoge kant. Maar wie weet, misschien in de toekomst als ik tegen een leuk 2e hands zaagtafeltje loop.  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.