Western Pacific

Gestart door fjansz, januari 20, 2015, 23:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 20, 2015, 23:54:17 Last Edit: maart 05, 2015, 09:09:23 by fjansz
Hallo mijn naam is Fred Jansz, 58 jaar.
Gedurende m'n hele leven fan van Amerikaans spoor en in m'n jonge jaren lid van de Nederlandse Contactgroep NMRA.
Vroeger verzamelde ik HO modellen van de Union Pacific, maar dat bleek een beetje uit de hand te lopen en sinds een jaar of 10 ben ik liefhebber van de Western Pacific.
Ik heb geen ruimte voor een baan, maar verzamel HO materiaal van de Western Pacific dat op de rails stond in 1949. En natuurlijk boeken, foto's en andere info.
Daarnaast ben ik lid van de Feather River Rail Society, een ietwat slapend geheel, maar met een fraai Western Pacific RR Museum in Portola, CA, hoog in de Sierra Nevada.
Velen zullen de beroemde Keddie Wye, de brug in Y-vorm kennen, en natuurlijk de California Zephyr (in HO: F3ABB diesels van Athearn Genesis en rijtuigen van Broadway Ltd) die dat jaar ging rijden.
Maar ook alle stoom was in dat jaar nog op de rails tussen Salt Lake City en Oakland te vinden.
Met de WP in verbinding stonden een aantal interessante logging maatschappijen zoals de Feather River Railway, de Quincy RR (bestaat nog steeds) en de Clover Valley Lumber Company, ieder met z'n eigen specifieke stoomtractie (3-truck Shay, 2-6-2T en 2-6-6-2T).
Uiteraard probeer ik ook wat van deze juweeltjes aan de collectie toe te voegen in de toekomst.
Helaas ben ik vorig jaar zakelijk failliet gegaan, daardoor heb ik 99% van de (messing)collectie moeten verkopen, maar ik geniet nu van wat er over is en bouw het weer langzaam op.
Momenteel ben ik bezig met het inbouwen van Soundtraxx geluid en licht in twee PFM messingloks en daarna zijn m'n Genesis F3ABB's aan de beurt.
Ik bouw ook craftman kits van Westerfield, Sunshine e.a. en verbouw momenteel een 2 deurs Roundhouse 50ft outside braced boxcar tot 2,5 deurs, zoals die bij het prototype te zien was. Met als handleiding een artikel uit een oude Mainline Modeler en een foto uit een van m'n boeken.
Wil je wat weten over de WP, aarzel niet om contact op te nemen. 
vrgr
Fred
Bijgaand plaatje van m'n FRRy 3-truck Shay van KEY Models uit ca. 1984, gespoten door m'n vriend Charlie.

Welkom bij het forum...

Ton
Erare humanum est

Welkom Fred!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Fred   , we zien uit naar je bijdrages hier en hopen dat je ook wat van ons kunt opsteken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Fred, welkom. Wij zijn dol op foto's, ook van messing bouwprojecten  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hoi Fred en welkom op het forum  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Fred,

Welkom op het forum.
Veel lees- en leerplezier hier!

Gerard
(Mede NMRA-lid)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop



Fred, van harte welkom op dit mooie Forum.
Veel plezier ermee!
Hans, liefhebber On30 + H0

Welkom en veel plezier op het forum.....

Jeffrey

Welkom Fred.
prachtige Shay  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

welkom Fred

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden