snijmachine ,wat doe ik er mee

Gestart door moonlicht, januari 16, 2015, 22:33:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nou, nee, voorlopig niet.
Maar het was maar 'n vraag!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hans

even een marktonderzoek 8)
wat zou je dan willen betalen voor zeg een 100 moeren en ringen??

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Cor de ring is 4,22 mm en de moer 2,63 in diameter. Ik heb de maten overgenomen van een model wat ik heb. Het gaatje is 1 mm.

JohnT

Ik heb er eentje van Internet geplukt.
Ja, waar praat je over?
Kijk, als de maat en de prijs juist is, dan wil ik er wel 500 hebben!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op februari 01, 2015, 00:39:22
Ik heb er eentje van Internet geplukt.
Ja, waar praat je over?
Kijk, als de maat en de prijs juist is, dan wil ik er wel 500 hebben!

tja weer geen echt antwoord, mijn advies Hans koop er zelf een en stop met je opmerkingen van handel
ik krijg een beetje de indruk dat het weer gratis moet zijn voor je. :-\
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

februari 01, 2015, 14:31:13 #50 Last Edit: februari 01, 2015, 14:34:44 by JohnT
Styreen kan ook ;-)

Materiaal 0,4 mm, na het snijden heb ik de twee lagen op elkaar geplakt en is dit 0,8mm dik. Redelijk dik en stijf voor de cab in het voorbeeld.

Ingesneden met de machine, stand folie mesje op 5 diepte 33 (dit bepaald de snijdruk niet de dikte van het materiaal), snijlijnen tweemaal uitvoeren aangevinkt en langzaam snijden. Daarna grote stukken uitgebroken en de kleine delen zoals de ramen wat geholpen met een mesje.

Het materiaal wordt niet doorgesneden maar voldoende om los te maken. Dat het niet wordt doorgesneden heeft ook een voordeel, de lijnen van de latten op de cab zijn ook mooi aangegeven, deze snij ik ??n keer.

JohnT

Bied wel leuke mogelijkheden zo een snijmachine.Ga eens wat geld in mijn spaarpot doen.
Zou trouwens mooi zijn als je er hout mee zou kunnen snijden.
Zou dat gaan als je er andere mesjes in zet of zeg ik nu wat onzinnigs. ??? Heeft het te maken met hoe diep de machine kan snijden.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

John ik denk dat de nerf van het hout problemen geeft, het mesje zal dit volgen denk ik maar ik wil het zeker is proberen.

Ander mesje zou kunnen maar je hebt ze niet speciaal voor hout. Het hele gebeuren is gebaseerd op de scrabbookhobby, mesjes en instellingen zijn gebaseert op materialen die je in die hobby kunt gebruiken. Voor ons doel moet je het allemaal uitproberen. Daar mesjes best wel prijzig zijn heb ik nog niet de behoefte om een ander soort aan te schaffen voor een experiment.

JohnT

Nou, voor mij hoef je echt niets te doen voor niets Cor.
Het was trouwens meer een opmerking of daar ook mogelijkheden voor waren.
Maar je pakt het in ieder geval niet goed op vind ik!
Hans, liefhebber On30 + H0

hans
mogelijkheden ja
maar mijn ervaring met jouw is dat je er weinig tot niks voor over hebt, en daar pas ik voor.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: JohnT op februari 01, 2015, 14:31:13
Styreen kan ook ;-)

Materiaal 0,4 mm, na het snijden heb ik de twee lagen op elkaar geplakt en is dit 0,8mm dik. Redelijk dik en stijf voor de cab in het voorbeeld.

Ingesneden met de machine, stand folie mesje op 5 diepte 33 (dit bepaald de snijdruk niet de dikte van het materiaal), snijlijnen tweemaal uitvoeren aangevinkt en langzaam snijden. Daarna grote stukken uitgebroken en de kleine delen zoals de ramen wat geholpen met een mesje.

Het materiaal wordt niet doorgesneden maar voldoende om los te maken. Dat het niet wordt doorgesneden heeft ook een voordeel, de lijnen van de latten op de cab zijn ook mooi aangegeven, deze snij ik ??n keer.

JohnT

Dat ziet er uitstekend uit.
Als je wil heb ik ook de tekening van de cab met schuin dak.

Ton
Erare humanum est


Ok , maar je heb hem nu toch ;D

Ton
Erare humanum est

Maar mijn ervaring met jouw is dat je er weinig tot niks voor over hebt, en daar pas ik voor.
Verklaar je nader Cor.
Dus dat heb ik van mijzelf niet!
Hans, liefhebber On30 + H0

februari 04, 2015, 17:09:37 #59 Last Edit: februari 04, 2015, 17:13:29 by JohnT
Critter in styreen, 0N30.

Aan Ton een vraagje, kun je mij toevallig helpen aan twee lampen en een bel?

Mijn voorbeeld met daaronder wat het tot nu toe is.

JohnT