Over su?cidale Anna's en vreemde kruisbestuivingen

Gestart door CSX 6400, augustus 02, 2012, 16:32:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bah kan nu niet eens meer rijden. Zelfs mijn lokomotieven zijn er mee opgehouden door de hitte  ::)


Idd, denk dat mijn decoders niet goed kunnen afkoelen. Ze doen het een kwartiertje. Daarna kappen al mijn digitale loks er mee.  Analoge loks geven geen problemen.

Is het dan geen probleem van je digitale besturing? Alle decoders tegelijk stoppen ligt niet aan de decoders zelf.

niet tegelijk. Ik was aan het Inglenooken met mijn DB V100 deze hield er na een tijdje mee op. Vervolgens ben ik naar beneden gegaan en wat anders gaan doen. Later kwam ik weer naar boven en deed ie het weer. Alleen maar voor eventjes daarna hield hij er weer mee op. Daarna heb ik nog wat andere loks geprobeerd maar deze hadden allemaal hetzelfde probleem.
Waarschijnlijk heb je gelijk en ligt het aan mijn centralentje die oververhit is. De loks die ik daarna probeerde hadden namelijk vrijwel meteen hetzelfde probleem.


Als je beloofd niet te lachen  ;D  ::)
Hiermee
Deze zat bij het startset waarmee ik, een jaar of 4 geleden, ben begonnen digitaal te gaan rijden.
Erg simpel ding, 4 adressen, geen mogelijkheden tot progammeren. Ik ben er dus niet helemaal tevreden mee. Als rijregelaar werkt ie goed maar om hem als basis te gebruiken is naar mijn mening niet aan te bevelen. Deze staat dan ook hoog op mijn lijstje om vervangen te worden.

Paul, ik lach helemaal niet hoor ;) de Lok-Boss moet verder een goed ding zijn. Misschien alleen op een tijdstip gekomen dat er voldoende (betere) alternatieven te koop waren. Op dit moment zou ik als ik jou was gaan voor een goedkope multimaus. Prima ding dat genoeg kan en te koop voor rond de 70 euro.

Jou probleem? Een te kleine voeding achter je lokboss. Is een adapter is het niet?

Citaat van: usronald op augustus 19, 2012, 17:05:22
Paul, ik lach helemaal niet hoor ;)
Dat dacht ik al, vond het alleen leuk om erbij te zetten

Dat is idd een adaptor. Ik denk niet dat het daar aan ligt, want dan zou de regelaar toch ook moeten uitvallen. Deze blijft echter vrolijk doorknipperen als de loks stilvallen.
Btw: knipperen hoort hij te doen onder normale omstandigheden, geen waarschuwing dus.

De hitte is over, en de alle loks doen het weer. Alle loks? Nee eentje weigerde mee te werken. Deze doet het nog steeds niet. Ik ben bang dat ik door het rijden in de hitte iets fout heb gedaan met de decoder. Andere loks doen het namelijk gewoon en ook op dat adres. De DB V100 doet niks, de verlichting brand niet, als je voorzichtig met de lok wiebeld op het spoor doet hij het weer een tiende van een seconde. Maar soms ook niet. Het ligt niet aan de stroomafnemers want als ik de stroom daar direct op zet gebeurd er ook niets.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, of moet er gewoon een nieuwe decoder in?

Groet,
Paul

Paul, wat is het voor een decoder? Een reset wil wel eens helpen in dit soort situatie's.

De decoder waarschijnlijk een 6 polige van Fleischmann de lok komt uit zo'n startset en ik heb de decoder er dus niet zelf voor uitgezocht. Ik zal eens in de handleiding kijken hoe (en of) je een decoder kunt resetten met de LB.

Waarschijnlijk een agossjie van de gamma... 'k Zou er maar een echte decoder in zetten.

Als je wilt weten welk merk je decoder heeft, lees dan CV8 uit je decoder, en klik hier voor een lijst van leveranciers.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

haha, je hebt duidelijk mijn centralentje overschat. Je kunt er echt alleen maar mee rijden. CV uitlezen of veranderen kan totaal niet.  ;) Wat de gamma betreft heb je gelijk. Het is waarschijnlijk een prutsding van een decoder. Maar ik denk niet dat ik 'm ga herdigitaliseren. Gewoon een dummy erin zodat hij het weer analoog doet. Het digitaal zijn is voortaan een voorrecht voor de nieuwe US loks.
Maar ja. Ik ga in ieder geval even kijken wat ik nog met resetten kan. Nu dus even de handleiding van de LB zoeken.  ???

Een tipje als je een nieuwe digitale centrale wilt. Ga opzoek naar iemand waarmee je samen een startset koopt. Waarbij jij dan de centrale en eventueel de rails overneemt en de ander de trein. Zo heb ik laatste een splinternieuwe multimaus en ovaaltje geoline rails voor 5 tientjes gekocht. Dat is toch nog wel te overzien (spreekt een student met 2 dure hobby's) ?  :P

Ivo