Scheiding in waterfront

Gestart door usarene, november 16, 2014, 14:26:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allen.

De Rusty Pile Railroad in Sn3 bestaat niet meer, geheel gedemonteerd.
Het is de bedoeling om een nieuwe baan te bouwen met wat hergebruik van gebouwen en daar heb ik denk ik al een mooi plan voor gemaakt maar zoals met alle plannen komen ook de problemen.
Iets waar ik even niet aan gedacht had met de tekening is het feit dat er een scheiding van de bakken door het water van een waterfront komt te lopen.
Weet iemand hier een list op ?
In het ergste geval zal ik het plan aan moeten passen met een korter waterfront.

Groeten van Ren

Kun je het water niet zo maken dat je het er uit kunt nemen dat je de naad van de modules niet ziet ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 16, 2014, 15:00:03 #2 Last Edit: november 16, 2014, 15:01:42 by American
Brug(getje)
Groen
Balken
Boomstammen
Boot
Vlonder(tje)
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het water is!
Hans, liefhebber On30 + H0

Houten pier?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hoe lang wordt het gedeelte water, Rene?

Hallo heren.

Allemaal bedankt voor het meedenken, de meeste suggesties had ik ook bedacht maar dat idee van die pier dus niet en dat heb ik wat uitgewerkt .
Ik ga op de plaats van de scheiding gewoon een stukje land het meer in laten lopen, als een uitlopend stuk als het ware, en dan kan ik links en rechts daarvan wat water maken, weer eens iets nieuws voor mij.
Misschien is er dan ook nog een plekje voor een vuurtoren o.i.d.
Dat worden dan twee stukjes van ongeveer 50 cm water met een stukje kade waar dan een ponton aan kan meren met een std. S koelwagen daarop (moet ik eerst nog wel even maken).
De andere stukken naar het water moeten dan wat rotsachtig worden, als een soort baai als het ware.
Ik zie het al weer helemaal voor me, nu de uitwerking nog maar dat komt wel goed !
Ronald, het waterfront zou anders ongeveer 90 cm worden met een scheiding, want de bakjes worden 2 x 65 en 2 x 70 cm lang, maar bovengenoemde oplossing lijkt mij leuker en makkelijker.

Groeten van Ren?.

Waarom ik de lengte wilde weten? Je zou kunnen overwegen het 90 cm lange stuk water uitneembaar te maken a-la Iain Rice. Als een stukje legpuzzel zeg maar. Vincent de Bode heeft het ook zo gedaan met zijn baan Flintfield: http://www.scalefour.org/layouts/exhibflintfield.html

Hoi Ronald.

Ik heb de site bekeken en dat ziet er ook wel mooi uit.
Wat ik ga doen is het volgende :
Eerst de bakken maken en dan een proefstuk om te kijken hoe e.e.a. weg te werken en in te passen is.
Afhankelijk daarvan kan ik dan een beslissing nemen want alles is nog maar in de plan fase.

Groeten van Ren