Coen's H0n3 baan.

Gestart door coenvanhasselt, augustus 02, 2012, 00:27:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Citaat
Citaat van: milocomarty op augustus 03, 2012, 00:59:28
Btw programmeren van tsunamis met een multimuis ken je wel vergeten, PTB 100 is een noodzaak..
Op een rare manier doet hij bij niet moeilijk of wat dan ook. Zolang je hem maar genoeg "power" geeft  8).

Zo, terug uit Duitsland met een paar wagentjes en twee autootjes dus ik kan weer lekker hobbyen. Ook bij Miniatur Wunderland geweest. Zeker waard om als modelbouwer naartoe te gaan.

Even een update.

Ik heb geprobeerd plannen te maken voor een derde bak. Ik wil graag mijn normaalspoor erbij te betrekken. (Twee shays en een ten wheeler.) Het probleem is dat ik een beetje inspiratieloos ben. Dat schiet dus niet op. Als er suggesties zijn sta ik daar graag voor open.

Verder is de electronica aangesloten en de draaischijf gedigitaliseerd. Alleen nog een paar servo's en dan zijn alle wissels aangesloten. Om de bakken te verbinden (electronisch gezien) zat ik te denken om DMX stekkers te gebruiken. Mijn ervaring uit de muziek en lichtshow wereld leert mij dat deze kabels makkelijk en vaak los en vastgemaakt kunnen worden.

Dat was het dan weer. Binnenkort wat foto's.

Groet,

Coen

Ik weet niet of ze dit in de US ook deden, maar ik vond het altijd leuk om normaalspoorwagons op smalspoor platte wagens over geladen te zien worden. Als je dit ook nog combineerd met een stukje 3-rail heb je een mooi verweven geheel.

Zoiets dus:


Groet,
Paul

Volgens mij niet.... waarom zouden ze? Normaalspoor genoeg, en de narrow gauge lines heb ik dit niet/nooit zien gebruiken.

Dat is jammer. 3 rail is misschien nog wel een idee, daar zie ik in de stapel Modelrailroaders zo af en toe nog een voorbeeld van.
En nee ik bedoel geen marklin  :o


Coen
de rio grande had aardig wat smalspoor materiaal, maar een apart onderstel als op de foto hadden ze niet.
wat je wel zag waren loks met 2 aparte koppelingen, zodat een lok smalspoor wagens als normaal spoor wagens kon trekken op de 3 rail track.

shinohara heeft trouwens 3 rail track in zijn leveringsprograma, voor als je er wat van wil nabootsen.
http://www.walthers.com/exec/productinfo/669-465
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bedankt voor de tips!

Ik was al een tijdje bekend met 3 rail. Maar ik zit meer in het dilemma over het thema. Of het nou een passagier station word of dat er hout word overgeladen. Normaalspoor wagens op smalspoor onderstellen is inderdaad een typisch Europese  uitvinding. Die amerikanen deden daar niet moeilijk mee.

Coen. 



Deze kerstvakantie niet stilgezeten. Ik heb een begin gemaakt aan het oude gedeelte van het dorp. Dit gedeelte staat op een verhoging en zal vooral uit frontjes bestaan in plaats van hele gebouwen. Bij het oude station komt een watertoren te staan gemaakt van een oude tender. Dit idee heb ik uit het boek van Malcom Furlow

Ook ben ik begonnen aan een paar Precision Scale wagonnetjes waaronder een short caboose. Deze wil ik zo gedetailleerd mogelijk maken met vooral aan de binnenkant. Ik heb een paar goede foto's gevonden in een paar Narrow gauge annuals. Hier later een paar foto's van. (misschien een compleet bouwverslag)

Heel erg mooi! Ga zo door.

Groet,
Paul

mooi  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi werk, blijft een apart ding die goose vind het net een rijdende patatkraam, niet beledigend bedoelt hoor.

JohnT