kurk

Gestart door ger deguelle, november 13, 2014, 19:13:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik haal mijn kurk hier vandaan.....
http://www.kurkonline.be/?navigatieid=9&categorieid=21
Ton
Erare humanum est

Citaat van: American op november 14, 2014, 00:53:19
Wat Cor zegt werkt toch het beste!
ik gebruik de (goedkope) houtlijm van de action!
En inderdaad, 'n plank erop en dan 'n sooi potten verf erop voor het gewicht.
En apropos Ger, ik heb hier nog heeeeeel veel kurk liggen van 3 mm.
Kan je best 'n stuk van hebben hoor.

Thx voor het aanbod Hans
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: milocomarty op november 14, 2014, 00:57:16
Citaat van: Janbouli op november 13, 2014, 23:12:14
Dit heb ik vanavond nog gedaan na dat ik bij de Hornbach ben geweest.


Dat zijn schuimplaten Jan....probeer die 's te verlijmen met PU bruislijm, een zijde insmeren de andere zijde licht vochtig maken....je weet niet wat er gebeurt met het bouwtempo..

Ik doe dat nu met houtlijm of met niet bijtende siliconen kit, duurt even voor dat het droog is maar daarom doe ik dit soort dingen ook meestal net voor dat ik lekker TV ga kijken of iets anders ga doen  ;)

Wel bedankt voor de tip , als het een keer wat sneller moet weet ik dat ook weer.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

november 14, 2014, 14:43:34 #18 Last Edit: november 14, 2014, 14:46:01 by usronald
Ger, de link die jij geeft van de 54 euro kostende kurkrol is veel te duur. In Houten staat er ook een die zo'n rol voor ongeveer de helft verkoopt. Kan alleen de link niet zo snel vinden.

Gevonden! http://www.kurkrol.nl/prijzen  gewoon online, 4 mm, 8 meter voor 35 euri's.


Het verbaast me trouwens dat over dit soort zaken zo moeilijk gedacht wordt... gewoon vastrammen die zooi met houtlijm, gaat nooit meer los. Want dat hoeft toch niet? ;) Ik strijk het in, laat het even aantrekken, plak het vast en rol er even overheen met een rond geval (glas, trommel, weet ik wat) en na 10 a 15 minuten zit het vast en ligt glad.

Hoe simpel kan het zijn?

Citaat van: usronald op november 14, 2014, 14:43:34
Ger, de link die jij geeft van de 54 euro kostende kurkrol is veel te duur. In Houten staat er ook een die zo'n rol voor ongeveer de helft verkoopt. Kan alleen de link niet zo snel vinden.

Gevonden! http://www.kurkrol.nl/prijzen  gewoon online, 4 mm, 8 meter voor 35 euri's.


Het verbaast me trouwens dat over dit soort zaken zo moeilijk gedacht wordt... gewoon vastrammen die zooi met houtlijm, gaat nooit meer los. Want dat hoeft toch niet? ;) Ik strijk het in, laat het even aantrekken, plak het vast en rol er even overheen met een rond geval (glas, trommel, weet ik wat) en na 10 a 15 minuten zit het vast en ligt glad.



Hoe simpel kan het zijn?

Ik heb de rol al besteld en krijg hem morgen al maar heb de link van je op geslagen  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Citaat van: dutchbuilder op november 14, 2014, 15:30:18
Maar Ger , ik kan me vergissen, maar jij heb toch al schuimplaat liggen?

Ton

Ja dat klopt ,maar ik heb er te veel op geduwd en hier door ligt het spoor niet meer zo goed en kurk kun je niet zo snel induwen ik woon wel in limburg met berg en dal maar de treinen vinden dat niet leuk  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Berg en Dal ligt bij Nijmegen Ger!
Nu dus in 1 keer heel goed leggen met Action (goedkoop) houtlijm en super snel droog en muurvast!
Je kunt het ook nog 'n beetje van te voren schuiven.
Hans, liefhebber On30 + H0