Workshops landschapsbouw "begroenen met een electrostaat"

Gestart door milocomarty, november 11, 2014, 11:27:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ja, maar dan is er niemand om het met mij eens te zijn  :-\

Citaat van: P. Bender op december 18, 2014, 18:45:49
Citaat van: usronald op december 16, 2014, 17:08:15
Mag je mij voor zaterdag 27 doen... volgens mij zijn er dan veel bekenden :)
Tja dan zit ik helemaal met onbekenden in januari. Je wordt BEDANKT  :'(

;)

Grag gedaan! :) Maar zie net dat ik dan een afspraak heb in de vooravond.... je mag me weer naar Januari zetten, Martin :) :-*

je bent ook net een jojo >:D
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Martin, Kun je voor mij uit een zetten wat het verschil is tussen beiden grasmachientjes (buiten het vermogen) ......  ???

Jeffrey

Tja, het grootste verschil is het vermogen en daardoor ook de prijs. De inhoud van de verpakkingen is exact hetzelfde. De 55kV weegt iets meer dan de 35kV versie door de dikkere metalen plaat die onderin de bus zit. Voor de rest is de werking van de machines exact hetzelfde!

Inderdaad zover was ik ook gekomen. Maar wat ik mij afvraag wat is dan het verschil in het gebruik / resultaat van beide ??? Wat kan met 55Kv wel wat met 35Kv niet kan etc.... ??

Jeffrey

Blijkbaar gemakkelijker de vezels op elkaar zetten.... wat ik ervan begrepen heb. Maar daarvoor hebben we een workshop ;)

lastig om zo uit te leggen, uiteraard kun je met een 55kV meer dan met een 35kV apparaat. Vergelijk het met het vermogen van een auto. Een bmw 520 haalt 220km/h terwijl een 535 280km/h haalt. Een 35kV is voor de meeste bouwers voldoende, de 55kV wordt door mensen gekocht die graag reserve hebben voor een grotere schaal (bijvoorbeeld spoor 1) of het prijsverschil dermate klein vinden dat ze er best 9 tientjes extra voor over hebben. Martin heeft zijn h0-uitstapje voor een groot deel met de 35kV gedaan ;)

uiteindelijk kun je heel simpel zeggen; hoe langer de vezel, hoe hoger het vermogen wat nodig is om hem rechtop te zetten. De standaard vliegenmepper levert niet voldoende vermogen om 12mm vezels omhoog te zetten.

Het mooiste is om dmv een workshop met de apparaten te werken zodat je direct wat technieken leert om grasvezels op je baan aan te brengen.

Qua bouw zit er geen verschil in, 't is gewoon het vermogen. Belangrijk met het doel wat je voor ogen hebt. Als je H0 bouwt zeg ik dat je aan 35kV  meer dan plenty hebt. Tenzij je je struikgewas en andere dingen uit 12mm vezels wil gaan opbouwen, dat gaat ook prima met de 35 maar net iets beter met de 55. Kost minder moeite en tijd . Voordeel aan meer vermogen is dat je gewoon grotere stukken kunt doen in de zelfde tijd. Als je 2 modules bouwt is het natuurlijk niet zo belangrijk, maar als ik bv Gerard zijn baan bekijk en ik zou daar aan scenery moeten beginnen lijkt me een paar kV meer de moeite waard..

Kijk nu is het mij duidelijk..... thx voor de uitleg heren. Nu nog tijd vinden voor een Miclomarty work shop....

Jeffrey

Paar voorbereidingen aan het treffen voor de eerste workshop deze zaterdag. Alle platen om een dio op te bouwen zijn klaar. Werk zelf aan een klein diorama om te laten zien wat er mogelijk is...










Voor de deelnemers,

Ben zelf vanaf 9 uur op, vanaf half tien koffie, thee ( en van m'n moeder mocht het niet met het blote gat) , tien uur start workshop tot 17.00
Adres Hanzestraat 3 7622AX Borne..

Eventuele nieuwe dat 14 /15 februari , 28 februari / 1 maart , 14 /15 maart en 21 maart

14 Febr kom ik terug uit Portugal , 15 Febr DJen in Cafe hier , Carnaval he. DE andere data zal ik eens kijken of een collega van me kan over nemen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Martin
is er na afloop nog een mogelijkheid om wat vezels bij je te kopen?
een soort starters pakket?
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden