Een uitstapje in H0...

Gestart door milocomarty, oktober 14, 2014, 00:21:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Er gaat niets boven het met eigen ogen gezien te hebben.
Ik moet van foto's uitgaan en die verschillen nogal ....

Ton
Erare humanum est

Klopt, maar zelfs mijn foto's en films laten een grote schakering aan kleuren zien buiten dat hele rode :)

Her en der wat advies gevraagd...

Beetje progressie, zooi her en der wat bijgekleurd en het grondgebeuren aangepakt. Bestaat voor het grootste deel uit gemalen kattebakvulling, van die kleizooi die met verdunde Veveo voorstrijk (megaplak) gemengd met een oranje Ral kleur latex is vastgezet...

















Locje is nu de enige diesel die ik heb in H0..

Ziet er erg goed uit zo.....0n30 kan er ook zo op... ;D

Ton
Erare humanum est

ziet er heel mooi uit Martin
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Ik vraag me alleen af; word het ballastmateriaal ge?mporteerd, duidelijk een ander soort gesteente, of gebruiken ze lokaal materiaal, wat me logischer lijkt.
Hou me ten goede, ziet er gelikt uit maar ik speel even de advocaat van de duivel. >:D

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op november 13, 2014, 10:16:01
Ik vraag me alleen af; word het ballastmateriaal ge?mporteerd, duidelijk een ander soort gesteente, of gebruiken ze lokaal materiaal, wat me logischer lijkt.
Hou me ten goede, ziet er gelikt uit maar ik speel even de advocaat van de duivel. >:D

Ton

Op wat ik gegoogled heb is de ballast grijs zoals Martin het nu heeft , misschien is dat rode steen te zacht voor ballast , misschien is het moeilijker te delven , of misschien is er gewoon grijs steen ook in overvloed te krijgen. Was niet echt makkelijk te googlen dus mijn veronderstellingen kunnen ook fout zijn.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Keuze van de klant ook Ton, die is er geweest en op foto's van hem ligt er echt van die grijze ballast...

En de klant is koning.....
Het enigste wat ik heb kunnen vinden is een mijn in Utah en die hebben "rode" en grijze ballast.
Dus je kunt alle kanten op.

Ton
Erare humanum est

Mooi gedaan Martin!
Net echt, nu nog 'n paar Indianen op paarden en je waant je helemaal in het "Wilde Westen"!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op november 13, 2014, 12:17:02
Mooi gedaan Martin!
Net echt, nu nog 'n paar Indianen op paarden en je waant je helemaal in het "Wilde Westen"!


Vergeet de Bizon's niet  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op november 13, 2014, 12:28:23
Citaat van: American op november 13, 2014, 12:17:02
Mooi gedaan Martin!
Net echt, nu nog 'n paar Indianen op paarden en je waant je helemaal in het "Wilde Westen"!


Vergeet de Bizon's niet  ;)

Nou die lopen daar niet......geen gras :o
Misschien een verdwaalde coyote en roadrunners , weep weep!

Ton
Erare humanum est

Het doel van ballast is drainage, daar is die rode steen gewoon te poreus voor.

Citaat van: robboxxx op november 13, 2014, 15:39:40
Het doel van ballast is drainage, daar is die rode steen gewoon te poreus voor.

En de zooi op zijn plek houden.

Ton
Erare humanum est