Filmpjes op DVD

Gestart door JohnT, juli 27, 2014, 12:11:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hebben jullie dat ook wel is, je ziet een mooi filmpje en zou het graag voor jezelf willen bewaren of van een aantal van die filmpjes een leuke DVD maken. Nou ik wel echter zijn die filmpjes vaak nogal verstopt en niet altijd makkelijk te downloaden dus wat dan?

Ik heb er het volgende op gevonden.

Een voorbeeld met filmpjes, hier kies ik een filmpje en kies voor Go to act en daarna voor alternate player. Als het filmpje in beeld komt klik je direct op pauze. Klik vervolgens ergens op het scherm met de rechtermuisknop en kies paginabron bekijken. Je ziet nu een nieuw scherm met de code van de pagina met het filmpje. Zoek hier in naar iets wat op een link lijkt naar een filmpje. In dit geval is het src="//player.vimeo.com/video/81253025?title=0&byline=0&portrait=0&color=ff0179&autoplay=1" webkitallowfullscreen="" width="854">[ hiervan gebruik ik player.vimeo.com/video/81253025 de link gaat tot net voor het vraagteken in de code en de eerst twee streepjes laat ik weg.

Na het vinden van deze link kopieer ik hem en plak hem in in het kader onder de tekst, Enter URL of video page here and press van savevideo.me. Klik vervolgens op download.

Je krijgt na een tijdje het werkelijke filmpje in drie formaten welke je kunt downloaden. Downloaden doe je door met de rechtermuisknop op de gewenste link te klikken en daarna te kiezen voor opslaan als. Als je op deze manier je verzameling filmpjes bij elkaar heb gesprokkeld kun je de verzameling op een DVD branden, leuk is dan wel om er een videobewerker op los te maken zodat je DVD ook een leuk menu krijgt.

JohnT