Boek over Amerikaanse/Canadese logginglijntjes

Gestart door CSX 6400, juli 06, 2012, 09:25:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allemaal, (ik zal dit board ook eens vullen)

Bestaat er een (oud) boek over logginglijntjes. Er valt vanalles op het internet over dit onderwerp te vinden, maar ik vind het meestal fijner om het van echt papier te lezen. Ik zoek een soort boek waarin gewoon ruime informatie over dit onderwerp wordt gegeven niet specefiek over ??n lijn.
Natuurlijk vind ik het niet erg dat het in het Engels is.  :D


Alvast bedankt,
Paul

Oh Paul, heel veel boeken..... in Sacramento vorig jaar had ik m'n creditcard helemaal kunnen maxen op alleen boeken over logginglines en aanverwant in de museumstore van het Golden State railway museum....... ;)

Dus ja, even zoeken op internet. Maar als je een specifiek boek wilt is het wel lastig. Veel van deze boeken zijn engels en niet meer te bestellen. Je moet ze dan 2e hands kopen of anders. En je moet een titel weten en/of auteur om die gerichte zoekactie te doen.

Ja op internet heb ik er veel kunnen vinden, maar die gaan allemaal over een specifieke lijn of gebied. Maar de meeste zullen wel vergelijkbaar zijn.

Groet,
Paul

Paul , wat dacht je van Modelers Guide to Logging Railroads van Kalmbach , op Amazon.de http://www.amazon.de/Model-Railroaders-Guide-Logging-Railroads/dp/0890247021/ref=sr_1_cc_1?s=aps&ie=UTF8&qid=1341604050&sr=1-1-catcorr ? 13,90 en bij Bol.com ? 16,99, amazon is volgens mij ook nog eens gratis verzending.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Paul,

Bij het doorspitten van ode topics kwam ik je vraag tegen over de boeken.
Zoals Ronald al schreef zijn er meer als genoeg van in omloop en zelf heb ik een plank vol daar mee.
Maar wat misschien wel interessant voor je kan zijn is het tijdschrift Timbertimes; zie www.timbertimes.com
Ook daar heb ik diverse jaargangen van en blader er met plezier in.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

februari 12, 2014, 15:27:32 #5 Last Edit: februari 12, 2014, 15:31:27 by CSX 6400
In de afgelopen maanden heb ik al een aantal boeken over het onderwerp aangeschaft. Een paar dagen geleden viel het fotoboek: "the locomotive portraits" nog hier op de deurmat. Een boek met geweldige platen van Shay's, Climaxen, Heislers, 2-6-6-2T's ... enz

Zo 123 ziet dat tijdschrift er wel interessant  uit. Ik zal het meenemen als ik weer een abbonement ga afsluiten. Ik heb er nu twee lopen en een derde wil bruin waarschijnlijk niet trekken.
Wat ik overigens al geleerd heb uit "de boekjes" is dat mijn rails veel te netjes is! Zodra ik tijd heb wordt dat dus het eerste project.
Groet,
Paul


Niet zo nauw kijke!!!
Hans, liefhebber On30 + H0