loc overzicht

Gestart door robboxxx, maart 18, 2014, 16:33:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ik zoek een soort tijdlijn van Amerikaanse loc's zodat ik makkelijk kan zien welke loc in mijn "era" past en welke niet.

iemand een idee?


als het rio grande betreft kan ik je wel helpen, ik heb genoeg boeken verzamelt.

maar echt een lijst zou ik ook niet weten.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Sorry, geen rio grande. Ik bedoel meer in het algemeen.

Ik heb er een van de ATSF, maar niet in het algemeen . Je kunt wel van de diverse fabrikanten zoiets op zoeken, de meeste staan op Wikipedia, zoek maar eens op , list of locomotive build years
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Via Wikipedia is inderdaad een prima methode maar het maakt je zoektocht denk ik wel wat eenvoudiger als je maatschappij(en) en tijdsvak weet.

Ik heb deze gevonden. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ALCO_diesel_locomotives dar kom ik een heel eind mee. Zo kan ik me een beter beeld vormen van welke loc in welke tijd past.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM-EMD_locomotives
als je alleen per fabriekant zoekt , hier van EMD

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Heb je hier wat aan?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Niet echt wat ik zocht, maar w?l handig. Nu kan ik zien welke maatschappij actief was in een bepaald tijdvak.

Precies... en dan ga je met Wikipedia bekijken welke maatschappij met welke locs reed. Ook Google kan je daar prima mee verder helpen.

Zoek je een specifieke periode/maatschappij?

Citaat van: usronald op maart 20, 2014, 09:16:26
Precies... en dan ga je met Wikipedia bekijken welke maatschappij met welke locs reed. Ook Google kan je daar prima mee verder helpen.

Zoek je een specifieke periode/maatschappij?

De blauwe tekst zijn links naar Wikipedia...  :D
Google en Wikipedia zijn inderdaad mijn bronnen geweest bij het samenstellen van dit overzicht.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik ben altijd een stoom man geweest, maar erg veel goede DCC stoomlocs zijn er niet in N scale. Dus de periode is nog niet helemaal zeker. ?f jaren 30 of wat later. Wil misschien ook diesels rijden. Daar zijn w?l een boel goede betaalbare modellen van.

Ik neig naar het noorden van de US. PRR, boston & Maine, NY central enz.


Weet niet wleke stoom locs je bedoeld maar de Bachmanns zijn tegenwoordig erg goed en hebben best wel wat stoom .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N