0 scale standard gauge critter

Gestart door dutchbuilder, februari 12, 2014, 23:07:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Heel appart en zeer goed geslaagd.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zo!, net dit hele topic gerepareerd.
Beschadigde en verdwenen foto's terug gezet.
Gewoon om eens te kijken of het ging en hoe lang het duurde.
Het gaat maar duurt mij veel te lang.

Btw de critter is klaar en ik heb er nog 1 gemaakt van een incomplete RaiMo bouwdoos en een LIMA onderstel.

Ton
Erare humanum est

Leuk Ton! Langzaamaan bevangen met het 0 Scale virus?  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Het mot niet kleiner worden maar voor de rest maakt de schaal niet uit.
Het is gewoon leuk om zoiets te bedenken en te maken.
En zo zie je twee totaal verschillend uitziende critters.
de ene is scratch en de andere kit bashing.

Ton
Erare humanum est

Super gedaan Ton.
Hans, liefhebber On30 + H0

Weer ff lekker creatief bezig geweest met plastic.
Een wielstelletje van Johan en wat Evergreen plastiek.

Ton
Erare humanum est

Mooi geworden
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Leuk karretje, en onze muts is er ook weer bij.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Ton, hoe doe jij je frame? Ik zit een beetje vast met mijn project.

Ik heb een onderstel van een Fleishmann dieseltje en een bovenbouw van een tekening in 0N30.
Maar het chassis van de loc is veel te smal ten opzichte van de bovenbouw. Als ik de zijplaten met aspotten naar buiten breng zodat het wel oogt dan staan de wielen veel te ver naar binnen, dilemma hoe dit op te lossen.

JohnT

november 06, 2015, 09:51:41 #131 Last Edit: november 06, 2015, 10:21:20 by dutchbuilder
Ik maak meestal , hangt af van het chassis en wat de mogelijkheden zijn, een grondplaat die over het chassis valt en de breedte van de body heeft min de zijwanden.
Je kan op dat Fleischmann-chassis een grondplaatje maken die alle gaten aan de zijkanten opvult.
Maar in jouw geval zou ik het zo houden.
Kan best zo.
Wat je zou kunnen doen is de voorkanten van de cab ietsje korter maken, zodat deze over de grondplaat hangt.

Chassis verbreden is geen gezicht.
Smal spoor....smal chassis.

Ton

Wat ik ook wel eens doe als een deel van de ombouw te opzichtig is ten opzichte van de rest, is dat deel een neutraal kleurtje geven.
In jouw geval dat RODE!! chassis.

Zo valt het MINDER op.
Erare humanum est

Mooi geworden Ton
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Bedankt Ton, er komt over de schroef die je ziet nog een neus van een vrachtwagen met daaronder als het ware de motor. Verder valt er niet veel in te korten anders moet ik ook in het chassis gaan zagen, dat probeer ik te vermijden.

JohnT

november 06, 2015, 20:27:12 #134 Last Edit: november 06, 2015, 20:29:31 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op november 06, 2015, 15:40:46
Bedankt Ton, er komt over de schroef die je ziet nog een neus van een vrachtwagen met daaronder als het ware de motor. Verder valt er niet veel in te korten anders moet ik ook in het chassis gaan zagen, dat probeer ik te vermijden.

JohnT

Nee dat bedoel ik helemaal niet.
Alleen de cab een paar mm laten zakken dan krijg je een geheel en niet een chassis met de cab er koud boven op.
En wat ik bedoel met dat chassis een kleurtje te geven is dat je dan een beter overzicht heb van het geheel.
Dan word je aandacht niet afgeleid door de kleur.
Is een tijdelijke maatregel.

Ton
Erare humanum est