Walthers 130' turntabel

Gestart door ger deguelle, februari 02, 2014, 17:50:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoi ik heb een probleem met de draaischijf hier een filmpje van het probleem en anders ben ik morgen nog aan het schrijven .

http://youtu.be/SvA3kl4XEwc
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

Het lijkt wel of er een tandwiel in je brug niet goed in een ander tandwiel grijpt.
brug eraf halen en kijken of de motor de rest goed aandijft.
Desnoods controleren door de draden van trafo even rechtstreeks naar de motor verbinden. Dan kan je zien wat er gebeurd.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Moet hij op wissel of op gelijkstroom aangesloten worden. Zelf denk ik gelijkstroom omdat dit het makkelijkst is om om te polen om de schijf de andere kant uit te laten draaien.

JohnT

Nou ik heb hem in beweging maar niet zo als het moet heb de smeerpunten licht olie verzien zo als beschrijving als ik hem een beetje duw dan gaat die maar blijft niet helemaal door draaien
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hij moet juist op AC aangesloten worden , geeft de trafo AC of DC
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Je hebt m toch op de accesoires polen van de trafo Ger? Hij werkt het best op 15v AC volgens het internet.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

@Jan ik heb hem inderdaad op de accessoires gedaan ,maar ik denk dat dat hij te weinig stroom

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger die trafo niet gebruiken , hij moet een 15V AC 500mA voeding hebben en die trafo is geen 500mA. Weet niet of dat kwaad kan , maar wacht even af wat de techneuten hier ervan zeggen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op februari 02, 2014, 20:09:41
Ger die trafo niet gebruiken , hij moet een 15V AC 500mA voeding hebben en die trafo is geen 500mA. Weet niet of dat kwaad kan , maar wacht even af wat de techneuten hier ervan zeggen.

Dat zaal ik zeker doen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Maakt het bij AC ook niet uit of je de polen andersom hebt?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Ger,

is het soms een dcc draaitafel ??
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: johnlostcreek op februari 02, 2014, 20:29:49
Hi Ger,

is het soms een dcc draaitafel ??

Nee analog
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger/Jan
er staat op de trafo 15Vwissel bij 12Va
die 12 Va is het vermogen
vermogen = spanning x stroom ( P=UxI )
nu staat hier Va maar dat is bijna gelijk aan W(att) , ik zal hier maar niet verder uitleggen waarom dat het niet precies gelijk is>
de stroom die deze trafo max kan geven is 12Va (of 12 Watt) gedeeld door 15V = 0.8A (of 800mA )
dus deze trafo zou dit moeten kunnen.
voor wisselstroom (AC) maakt het niet uit hoe de draden worden aangesloten
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dank je Cor , dan zou het dus ook moeten werken, misschien ergens iets los in de tandwieltjes of zo, maar het ding is tot nu nog nooit uit de verpakking geweest.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: moonlicht op februari 02, 2014, 20:33:23
Ger/Jan
er staat op de trafo 15Vwissel bij 12Va
die 12 Va is het vermogen
vermogen = spanning x stroom ( P=UxI )
nu staat hier Va maar dat is bijna gelijk aan W(att) , ik zal hier maar niet verder uitleggen waarom dat het niet precies gelijk is>
de stroom die deze trafo max kan geven is 12Va (of 12 Watt) gedeeld door 15V = 0.8A (of 800mA )
dus deze trafo zou dit moeten kunnen.
voor wisselstroom (AC) maakt het niet uit hoe de draden worden aangesloten
Cor

Thx Cor voor de uitleg maar ik snap het niet maar wat ik er uit haal dat deze travo's het moeten doen maar ik denk dat de schijf te weinig stroom krijgt .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf