combinatie

Gestart door william-7542, januari 22, 2014, 15:05:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 22, 2014, 15:05:38 Last Edit: januari 22, 2014, 15:44:47 by william-7542
Wie heeft er toevallig een combinatie van Europees en Amerikaans op een tafel.
Ik ga dus Europese rijden ,geen ns en alleen modellen die ik mooi vind.
Maar ook Amerikaans.
Scenery Europa is genoeg van te vinden ,maar het combineren met Amerikaans is een uitdaging.
Vooral ivm de ruimte.
355 bij 150.
Wie heeft er een baan die dat ongeveer heeft.
De ruimte was idee van de vrouw,oude kleding kast gebruiken als tafel annex opbergruimte.

William

Ik heb het niet maar ben er wel mee bezig op een modulebaan.

In de club wil men graag een modulebaan naar Duits voorbeeld. Zelf heb ik zo iets van doe nou is een keer wat anders en maak is een Amerikaanse baan, zomaar een gedachte die dan bij mij op komt.

Mijn oplossing.
Ik maak een modulebaan naar Duits voorbeeld maar hou alle bouwsels naar Duits voorbeeld op hun eigen stukje MDF. Deze stukjes met dezelfde maten heb ik dan natuurlijk ook met Amerikaanse gebouwtjes. Bomen en struiken zien er in Duitsland net zo uit als in Amerika uitzonderingen daar gelaten.

Dan komt het. Als ze Duits willen rijden zet ik de Duitse bouwsels er op en als ik Amerikaans wil rijden komen de Amerikaanse gebouwtjes er op. De stukjes MDF worden dan wel ge?ntregeert in het landschap zodat je er niet veel van ziet.

Voor de baan is Tillig rail gebruikt code 83. Nieuw of redelijk nieuw Europees materiaal rijd hier ook op. Het enige is dan nog dat de bielsafstand voor Amerikaans niet klopt.

Seinen en zo doen we ff niet aan. Maar daar vinden we vast wel wat op.

JohnT

Ok ,mijn idee was de achtergrond Amerikaans te houden  ,en dan naar voren werkend over te gaan op europees .
Dus ook het bergachtige landschap met sukje dessert .
Daar wil ik de achterste lengte 355 bij ca 40 cm voor gebruiken en dan overgaand in europees .
Dat was mijn idee en word nog een hele uitdaging , maar goed ,tijd genoeg ..

Zoals mijn vader altijd zij ...plan plan .

even foto van mijn oppervlakte.

Tja, je moet doen wat je leuk vindt... maar misschien is het beter te kiezen of voor Europees, of Amerikaans. De 2 zijn eigenlijk niet te combineren. Veel ouder Europees materieel wil slecht op lagere railstaaf rijden, en ook de koppelingen gaan niet samen.

Keuzes zijn lastig ;)


Ronald heeft gelijk, denk goed na en dan is de keus niet zo moeilijk!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het mooie aan onze hobby is dat niets moet en dat je een loopje mag/moet nemen met de werkelijkheid. Edoch het mixen van landen is in een heleboel gevallen al lastig (al was het alleen maar als je een sein of wegovergang in je baan opneemt, laat staan bovenleidingen) maar om continenten te mixen wordt toch wel een beetje gezien als vloeken in de kerk. 355 x 150 is niet echt groot. Zelfs niet als je N neem om daar bergen, woestijn en Europese elementen in aan te brengen (volgens mij hebben wij - nog - geen woestijn in Europa.

De oppervlakte is wel mooi om ??n thema te nemen en dat uit te bouwen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn