website soms onbereikbaar

Gestart door Opa-Bullcat, januari 18, 2014, 11:20:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: johnlostcreek op januari 19, 2014, 19:28:43
Werlk altijd met Google crome, heb nooit problemen met de site  :o

Citaat van: CSX 6400 op januari 19, 2014, 19:41:51
Precies. Hier zowel op IE, Chrome als Firefox nooit problemen gehad sinds het nieuwe forum.

Okay, dat is fijn jongens, en ook vrij zinloos. Het was geen vraag.

Er zijn mensen die dit probleem WEL vaststellen en die proberen de admins te helpen door informatie te verzamelen om een en ander op te lossen. We zitten hier niet te liegen of zo...

En "oh, ik heb er geen last van hoor" is dan niet erg behulpzaam...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hulp en adviezen zijn altijd welkom maar maak er alstublieft geen ruzie over. Lees mijn eerdere antwoord in deze.

De database is goed ingesteld in het forum. Als er een verbindingsprobleem is dan ligt dit bij de provider mogelijk veroorzaakt door overbelasting van de MYSQL server door een andere gebruiker? Deze server delen wij namelijk met andere gebruikers.

Mijn ervaring met de huidige provider is dat deze direct of zeker binnen een aantal uren ingrijpt en het probleem oplost.

JohnT

Daar ik de laatste tijd zelf regelmatig werd uitgesloten van mijn eigen website heb ik een ticket geplaatst bij mij provider dit is dezelfde als waar ons forum is ondergebracht.

Reactie was dat zij enorm veel last hebben van DDOS, brute force en cyberaanvallen net als alle andere providers in ons land. Deze aanvallen zorgen voor een vertraging zo niet onbereikbaar zijn van een website omdat de servers de intense stroom van aanvragen niet meer aan kan. De beveiliging bij deze provider is daarom opgeschroefd en veroorzaakt het soms niet bereikbaar zijn van een website.

Met dank aan de hacker!

JohnT

Ik het Heckers met mijn achternaam. Enig idee hoeveel Hack gerelateerde mails ik krijg van hackers die niet kunnen lezen en denken dat ik een hackers groep run?

Ben er inmiddels aardig in thuis!

Arme Rob,

Een schrale troost voor je is dat je vader bij de geboorte de goede familienaam heeft gespeld, anders was je nu Hackers :-)

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.


Citaat van: robboxxx op februari 11, 2014, 21:41:48
Ik het Heckers met mijn achternaam. Enig idee hoeveel Hack gerelateerde mails ik krijg van hackers die niet kunnen lezen en denken dat ik een hackers groep run?

Ben er inmiddels aardig in thuis!

Daor heck zo inn twi drie niks op te zeggen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: milocomarty op februari 11, 2014, 22:56:58
Heck effe terug dan  ;) ;D

O, dat doe ik wel eens. Zoals ik al zei; ik ben er aardig in thuis.

Laatste informatie vandaag binnen gekregen.

Al gedurende een week zijn er veel korte aanvallen op alle servers (attacks). Dit is een nieuwe variant van DDOS/Brute-Force. DDOS en Brute-Force zoals we deze in het algemeen kennen is standaard geblokkeerd. Korte attacks zijn impulsen met veel verschillende IP-adressen achtereenvolgend of tegelijk. Hierdoor heeft u afgelopen week mogelijk hinder ondervonden. Op 10-02-2014 (16:30u geactiveerd) hebben we een manier gevonden om de zogenaamde "flood" tegen te gaan. De nieuwe instelling/script is wederom een succes. Er word per uur ongeveer 500 IP-adressen geblokkeerd per server.

JohnT

Hebben anderen ook last gehad van onbereikbaarheid van het forum?
Bij mij duurde de uitval van vandaag rond de middag tot een uur of vijf, zes.

Andere websites waren wel bereikbaar.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Behoorlijk... vandaag was het wel heel erg bar en boos, vooral in de middag.

Het was vandaag echt heel erg onbereikbaar tot 404 meldingen telkens aan toe ( server onbereikbaar )

Ja had het vanaf vanmiddag een uurtje of 4 (niet veel gekeken verder daarvoor). Geeft aan dat de server overbelast is en geen toegang kan verkrijgen. Het duurde tot ong 6 uur.
Grtz Robin.

Bij mij was het al om 10:30 dat ik er niet op kwam ik kreeg te zien : kan niet verbinden met de server
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik ook ongeveer om 17:30 , het gekke was dat ik er wel op kwam via een link in een email notificatie, maar als ik dan verder wilde kijken ging dat niet. Tja , weinig aan te doen verder , we zijn juist naar deze hosting gegaan omdat deze zeer betrouwbaar was.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N