Roscoe Salvage & Repair N-scale

Gestart door Maarten, januari 30, 2014, 18:07:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik denk dat je beter kan Maarten!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is toch ook plastic, dan krijg je dezelfde look als verweerd echt hout bijna niet voor elkaar. Donkere wash erover , dan Titanium Buff en met een stukje afplak tape terwijl de verf nog net niet hard is wat deppen met de plak kant van de tape. Wat heb je te verliezen , je kunt het altijd wel weer egaal spuiten dus.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Om dit goed te krijgen, zo als ik het zou doen.

Kaal maken en opnieuw beginnen. Hoe het spul een nacht in de remolie. Wel ff proberen op een klein stukje of het plastic niet aangetast wordt.
Daarna het hele gebouw in de gewenste kleur brengen pas daarna aan vervuilen denken en werken.

Als je afbladerende verf wilt kun je dit verkrijgen zoals Jan al beschreef. Bijna droge verf met plakband verwijderen.

JohnT

Bedankt voor de tips! Remolie heb ik niet bij de hand, dat wordt dan voor een andere keer. ;) Ik denk dat ik eerst Jan zijn pad volg. Mocht het dan nog niet naar mijn zin zijn dan ga ik wellicht alsnog op zoek naar remolie. Zal wel APS oid worden, ben het nog nooit ergens tegen gekomen. ;D Hoe krijg je dat er trouwens weer af na het remolie-bad? ik neem aan niet met remreiniger, dat is best agressief namelijk.

Voor nu dezelfde foto als de vorige maar dan bij daglicht ipv kunstlicht:

Toont wel anders vind ik.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Schoonmaken na het remoliebad kan met terpentine (NOOIT TINNER GEBRUIKEN) of spiritus. Eventueel alles nog ff goed reinigen met een sopje.

JohnT

Bedankt John. ;)

Vanmiddag nog een zwarte wash er over gedaan. Is wel donker maar ziet er wel aardig afgeleefd uit.

Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Het is nog niet helemaal naar mijn zin maar heb al wel een idee hoe ik het verder ga 'verven'. Om het 'patroon' wat meer ??n geheel te laten zijn wat ook mooi doorloopt om de hoeken heb ik besloten de wandjes nu aan elkaar te lijmen. De 'vloer' is primair bedoeld om er voor te zorgen dat de wanden haaks op elkaar staan.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Perfect jongen!
Het wordt een zeer imposante gebouw.
Kleuren zijn ook goed gevangen vind ik, misschien hier en daar iets vervuilen nog.
Maar dat is mijn persoonlijke mening!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er heel mooi uit Maarten
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je vertelt in de opening dat het een gebouw wordt, waar steeds een stukje bij gebouwd is. Hoe ga je het onderscheid maken tussen de verschillende stukken? Nu ziet het er wel erg als een geheel uit.

Groet,
Paul