railstofzuiger h0

Gestart door easthouselumber, januari 08, 2014, 12:20:00

« vorige - volgende »

Al langere tijd heb ik een Lux railstofzuiger die ik ook inzet op onze Amerikaanse rijdagen.
Nu stoorde dat Duitse ding mij enorm ondanks dat ik de buffers en de tante M koppelingen er al af had gehaald.
Dus na enig brainstormen heb ik deze (laten) ombouwen en is nu tot mijn tevredenheid.
Tzt dus ook maar de Lux railcleaner ombouwen.

Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Nice! Goed idee, ik denk dat ik dat met mijn Dapol ook ga doen!

Bedankt voor het posten Jaap...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Graag gedaan Gerard, heeft je dus op een idee gebracht :-)

Gr. Jaap

Jep, ik was al aan het zoeken naar kleuren voor Conrail MOW materiaal...

Moet je bijvoorbeeld deze eens zien: ;)

Bijschrift:
8098 isn't the only Norfolk Southern locomotive painted in Conrail paint! Nicknamed "The Bug" by Enola Yard's crews, this homebuilt locomotive shuttle was constructed by Conrail to move power around the wheel shop, freeing up full locomotives for more valuable work. Constructed from an old EMD Blomberg B truck and traction motor, this diminutive curiosity is now owned by Norfolk Southern. Note that this even has a beacon on the roof and an "F" on the frame to indicate the front! Photographed on railroad property with permission and full PPE.

Maar modern MOW equipment schijnt toch wel een universele voorkeur voor die specifieke gele kleur te hebben:

Bijschrift:
Conrail Rotary Snow Blower rests at the Utica Yard after clearing lake effect snows from the line to Lyons Falls. This plow would later change from RSB1000 to SB1000 and retains that designation under CSX. In 1990 it was based out of Goodman Street in Rochester. One big advantage is its ability to be staffed as MOW equipment.

Bijschrift:
Conrail MOW crews work to undercut the Right-Of-Way on the Bison Runner to get more clearance needed for those newfangled stack trains. Buffalo Central Terminal tower can be seen in the distance.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

gezien bij Lidl, stofzuigerslang (opzetslang) voor kleine en moeilijk bereikbare plaatsen 75cm voor 2,49.
Ideaal voor de modelbaan.

Gr. Jaap