Diesel in O

Gestart door American, januari 05, 2014, 17:48:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

                       
Dit was de correspondentie met de heer in de US:




eBay eBay heeft dit bericht verzonden aan Hans vanderHeijden (stripsbessy).
Je geregistreerde naam is in het bericht opgenomen om aan te geven dat het afkomstig is van eBay. Meer weten?


De verkoper heeft gereageerd op je vraag over dit object 

Stuur geen reactie naar de afzender als dit bericht een verzoek bevat om de transactie buiten eBay om af te werken. Zulke aanbiedingen zijn tegen het eBay-beleid, kunnen frauduleus zijn en worden niet gedekt door kopersbeschermingsprogramma's. Meer weten? 

                       
Beste stripsbessy,

Hi, this is as described....it is an O Scale locomotive.


Thanks!
Josh


- drsells Klik op Reageren om via Mijn berichten te beantwoorden, of ga naar je e-mailaccount om te reageren 
Reageren





--------------------------------------------------------------------------------
Van: stripsbessy
Aan: drsells
Onderwerp: Re: Details over object: stripsbessy heeft een bericht gestuurd over Vintage 1998 Lionel Pennsylvania Train Diesel Engine Locomotive #7215 objectnummer 171205394249
Verzenddatum: 13-jan-14 11:51:48 CET



Beste drsells,



Sir,

I take a good look to it have been.
And started to doubt.
My question is: is this an O locomotive?
Because the Loco was in the advertisements of O gauge.
I hope it's an O locomotive, otherwise I will not this Loco

Greetings,
Hans van der Heijden


From: Hans van der Heijden
Sent: Monday, January 13, 2014 12:00 AM
To: <e-mailadres verwijderd in overeenstemming met eBay-beleid>
Subject: Re: Details over object: stripsbessy heeft een bericht gestuurd over Vintage 1998 Lionel Pennsylvania Train Diesel Engine Locomotive #7215 objectnummer 171205394249

Thanks



From: eBay Member: drsells
Sent: Sunday, January 12, 2014 4:02 PM
To: <e-mailadres verwijderd in overeenstemming met eBay-beleid>
Subject: Re: Details over object: stripsbessy heeft een bericht gestuurd over Vintage 1998 Lionel Pennsylvania Train Diesel Engine Locomotive #7215 objectnummer 171205394249



Beste stripsbessy,

Hi, unfortunately we don't have any tracks available or we would definitely send them with the train for you. We'll be sure to put the 50 on the customs for you.

Thanks!
Josh


- drsells 




--------------------------------------------------------------------------------
Van: stripsbessy
Aan: drsells
Onderwerp: Details over object: stripsbessy heeft een bericht gestuurd over Vintage 1998 Lionel Pennsylvania Train Diesel Engine Locomotive #7215 objectnummer 171205394249
Verzenddatum: 11-jan-14 20:06:48 CET


Beste drsells,

Sir,
Have you understood my question about the track?
And if you want to put a coupon lower amount (50 U.S. Dollars)?
Because the taxes are very high in Holland.
Thanks and Greeting,
Hans van der Heijen


- stripsbessy 



                   
Vintage 1998 Lionel Pennsylvania Train Diesel Engine Locomotive #7215 Vintage 1998 Lionel Pennsylvania Train Diesel Engine Locomotive #7215
Objectnummer: 171205394249
Eindtijd: 11-jan-14 18:52:47 CET
Verkoper:
drsells (946)
100.0% Positieve feedback
Lid sinds 19-aug-02 in Verenigde Staten
Locatie: OH, Verenigde Staten

Aanbiedingsstatus: Dit bericht is verzonden terwijl de aanbieding gesloten was.


                   
               
Tip voor veilig handelen Tip voor veilig handelen   
Houd je geld veilig; betaal nooit contant voor objecten of via services voor directe overschrijving, bijvoorbeeld via Western Union of MoneyGram. In het verleden heeft een aantal verkopers misbruik gemaakt van deze betalingsmethoden om kopers op te lichten. eBay heeft hen daarom van de site verbannen.
Heb je via e-mail een herkansingsaanbod ontvangen? Controleer of het wel echt is: e-mails met een herkansingsaanbod zijn rechtstreeks afkomstig van eBay en staan in Mijn berichten.
Handel veilig. Wees op je hoede als iemand contact met je opneemt en buiten eBay om wil kopen of verkopen. Als je buiten eBay om handelt, kun je geen feedback geven en kun je niet profiteren van beschermingsprogramma's en tools voor het oplossen van geschillen die op eBay beschikbaar zijn. Meld een ongepaste e-mail.
eBay beschermt je privacy en online veiligheid wanneer je de berichtenservice gebruikt. Als jij en het lid met wie je contact opneemt onlangs geen transactie samen hebben afgehandeld, kunnen onze tools jullie e-mailadressen anoniem maken.





--------------------------------------------------------------------------------
Referentie-ID voor e-mail:[#a02-n4hruz7a7a#]_[#93c1077de8b44027911daa213bf3acca#]
Verwijder dit nummer niet. eBay Customer Support kan je mogelijk naar dit nummer vragen als je hulp nodig hebt.



--------------------------------------------------------------------------------
Meer informatie over hoe je jezelf beter kunt beschermen tegen spoofberichten.

Een ander eBay-lid heeft deze e-mail naar je e-mailadres gestuurd via het eBay-platform. eBay is niet verantwoordelijk voor de verzending van deze e-mail of de inhoud ervan.

Voor meer details kun je het privacybeleid en de gebruikersovereenkomst nalezen.

Je kunt dit bericht melden als ongevraagde e-mail (spam/spoof).

Deze e-mail werd verstuurd door eBay Europe S.? r.l. Het is mogelijk dat we onze partners gebruiken om de eBay services te verlenen. Als je geen inwoner van de EU bent, kan je de contactgegevens van onze contractpartij in de Gebruikersovereenkomst vinden.

Copyright ? 2014 eBay Inc. Alle rechten voorbehouden. Genoemde handelsnamen en -merken zijn het eigendom van de respectieve eigenaars. eBay en het eBay-logo zijn handelsmerken van eBay Inc. eBay-opdruk. 

               
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi hans,

is dus een O scale loc, wat ik er van begrijp
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Citaat van: usarene op januari 05, 2014, 19:40:11
Hoi Hans.

Waar je o.a. op moet letten is dat je geen Lionel of American Flyer koopt, ook geen 3 rail en kijk wat voor motoren er in zitten.
Een oude Pittman motor moet je niet willen, vraagt veel te veel stroom, 2 tot 3 amp minimaal!
Ook RP 25 wielen zijn eigenlijk niet meer weg te denken in deze modellen.
Oude messing modellen zijn vaak minder gedetailleerd dan de nieuwere kunststof modellen maar dat detailleren kun je zelf natuurlijk net zo ver doorvoeren als je zelf wilt.
Ik zal wel wat vergeten maar misschien kom je hier verder mee.

Ren?.
koop geen lionel...............
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hhhmmm, lijkt mij nog steeds geen O loc. Ik denk TT of N
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Hi Hans,

Veel twijfel aan vele kanten zo te zien.
En als er plastic wielen onder zitten is het een speelgoed treintje.

Zou hem maar proberen te annuleren, of anders duidelijke foto`s via de verkoper te krijgen wat het nu echt voor een loc is.

Je kan beter afgaan op de mensen in dit forum die O locs hebben,
Die kunnen je zeker adviseren welke loc je wel moet kopen
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hi John,
Daar heb je volkomen gelijk in.
Achteraf.............
En het mooiste is nog, ik heb enkel goede adviezen gekregen, maar.....
Ik ben nu echt door schade en schande wijs geworden!!!
En het nu de vraag, ga ik hiermee door met O?
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Hans,

Vraag eerst even welke loc je het beste kan kopen en ga er dan naar zoeken.
Lijkt mij.  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

januari 14, 2014, 12:01:00 #38 Last Edit: januari 14, 2014, 12:03:30 by usronald
Hans, met alle respect.... ik heb je dacht ik best duidelijk uitgelegd waar je het beste voor zou kunnen gaan.... wat je nu laat zien is echt een miskoop in mijn ogen, dat geld had je beter kunnen besteden aan bv die GP9 die ik nog wist voor je maar dan nog beter aan een Trainman van Atlas. Want die ziet er hiermee vergeleken super uit.

Citaat van: American op januari 14, 2014, 10:47:09

En het mooiste is nog, ik heb enkel goede adviezen gekregen, maar.....

Koop nou gewoon of een goede loc, of niet....  ;) Lionel e.d is allemaal grof en niet gedetailleerd, maar goed ook dat wist je al. Wil je mooi en goed kom je zoals al eerder aangegeven toch op Atlas, en dan de duurdere modellen. Als je even zoekt en meer geduld hebt vindt je uiteindelijk best wel een mooie loc voor een redelijke prijs. Bv die van mijn link, dat was voor 200 dollar een prima keuze geweest.

Goed nadenken wat je wilt en wat je ervoor uitgeven wilt. Duidelijk een 2-rail kopen en geen TMCC, 3-rail e.d. Dat gaat niet samen met normaal 2-rail en DCC. Ook bij de wagons; geen 3-rail tenzij er expliciet bijstaat dat er ook 2-rail wielen bij kunnen. Meesdtal is dat bij Weaver of Atlas geen enkel probleem.

De advertentie is trouwens zonder vermelding van schaal.... de wagon op de achtergrond van de 2 getoonde foto's is een Rivarossi spoor 0 wagon. Dus is de getoonde loc zonder twijfel een H0 loc.

Hi Hans,
Voor het geval je de O scale aspiraties niet los wilt laten en ook voor de anderen die naar die schaal willen overstappen een paar simpele tricks om tot een keuze te komen;

- Er zijn 2 gratis magazines te vinden op het internet; O scale Magazine http://oscalemag.com/wordpress/, zij hebben binnen de download section een aantal jaargangen als PDF die je kan downloaden. en O Scale Resouce http://oscaleresource.com/ Dit blad is redelijk nieuw en is volledig gratis.

- 2 Rail O scale diesels zijn maar mondjes maat op e-bay te vinden. Altijd goed opletten want het meeste wat aangeboden wordt is het 3-rail systeem. Zoals door een aantal forum collega's al is aangegeven is dit totaal niet compatible met DCC.

- Atlas http://www.atlaso.com/welcome.htm heeft een goed toegankelijk assortiment 2-rail O scale diesels and wagons. Ze kennen dat in 2 niveaus; Trainmaster en Master. In beide verkopen ze powered en unpowerd loks. De Master serie heeft decoders (QSI) in zit rond de USD 500 voor een powered unit. De unpowered zit zo rond de USD 300. De Trainmaster serie is iets minder gedetaileerd en komt voor rond de USD 250. Geen decoder (er zijn trouwens uitzonderingen op de regel). Atlas ondersteund DCC 100% dus je kunt ook met decoders en voedingen werken van Lenz, Zimo, Esu enz.

- Als je niet zelf wilt spijkeren heeft Atlas een 2 rail, rails systeem. Andere merken zijn Peco en Lenz die ook 2 rail rails hebben echter is de biels niet Amerikaans. Eigenlijk is de rail afstand niet echt schaal 1/48. Diegene die dat wel willen hebben zullen wielstellen moeten aanpassen en zelf de rails spijkeren. Gegevens kun je vinden op de website van Proto48 http://www.proto48.org/. Dan heb je ook wel alles op schaal.

- MTH heeft ook O scale locs en rollend materieel http://www.mthtrains.com/sites/default/files/download/oldcats/2014_v_1.pdf. Zij claimen (maar daar heb ik geen ervaring mee) dat nagenoeg al hun Premier model ook 2 rail kunnen rijden.

- Weaver is voor zo ver ik weet alleen maar 3 rail.

- Alle 3 rail wagons zijn van 2 rail wielstellen te voorzien. De koppeling van 3 rail is een zeer uitvergrote klauwkoppeling die je zal moeten vervangen door een Kadee (of ander soort)

- Er zijn ook nog een aantal Brass producenten, echter zijn die modelen veelal niet te betalen zo duur.

Algemeen advies is eerst goed orienteren. Lees de hierboven magazines. Er zijn ook een paar grote forums waar een heleboel info te vinden is zoals bij Atlas, O Scale Magazine, maar ook anderen. Kijk eens bij de fabrikanten en dealers op hun website en ga dan Ebay onveilig maken.

Als laatste tip. Als je op E-bay koopt vraag dan naar het artikel nummer van de fabrikant en controleer dat met de info die je op internet kunt vinden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

kleine aanvulling
Weaver heeft bijna alles ook als 2-rail te koop
alleen de loks van weaver zijn analoog of met TMCC , niet DCC
de klauwkoppelingen van Weaver zijn te gebruiken met die van Kadee
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Luid en duidelijk, Bart!
Bedankt, hier kan ik iets mee.
Hans, liefhebber On30 + H0

Als je ff Lionel met het gegeven nummer googled, kom je er snel achter dat dit 1:120 is... Zoals al eerder gezegd hier.
Jammer van je geld, maar deze kan direct in de kast bij de verzameling.
Bovendien raad ik je af om met niet bekende engelstalige ebay verkopers zaken te doen als je de engelse taal niet zeer goed beheerst. Dan voorkom je dat je jezelf verplicht bepaalde aankopen en verplichtingen te doen.
Jeroen

Nou.... zelf gewoon goed research doen. Da's de enigste manier om tot de juiste aankoop te komen. Je koopt iets als je weet wat je hebben wilt. Even googelen heeft mij altijd nog de gewenste info gebracht.

Genoeg tips Hans, het zou je moeten lukken nu om een mooie loc te bemachtigen! ;)

Ik zet deze Loco op 'n dood spoor!!!
Hans, liefhebber On30 + H0