Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hans , ik zou wat minder kaarsrechte stukken maken.
Een lichte curve is voor de toeschouwer veel interessanter.

Ton
Erare humanum est

Hallo Ton, eigenlijk zijn die lange rechte stukken rondom de baan voor alle treinen die uit het zicht mogen blijven, ik noem het maar de mainline, maar duits en NS zal er ook op komen te rijden, alleen verdwijnen de laatste 2 op het amerikaanse gedeelte uit het zicht en zo ook de amerikaanse op de duitse en nederlandse sectie.

Maar voor hetzelfde geld maak ik toch voor elke sectie eenhelix met opstel sporen in een schaduw station, daar ben ik nog niet over uit, wel wil ik in die druppel in het midden een grote berg/canon hebben, dan kan er een bed bij voor Ger om hem te komen maken ( hoeft maar 1,40 mtr hoog te worden Ger, de treintafel zal op 1,30 mtr komen )

verder denk ik om op diverse plekken in de vloer stopcontacten te maken voor de stroom aanvoer, en een hoofd-groep bij de deur, ik weg alles uit boven je weet maar nooit.

Opa ik koop al mijn pincetten van deze mensen , meestal elk jaar wat nieuws , als ze op Eurospoor staan, weet niet of ze ook op andere beurzen staan.
http://protools.be/N_frame.html?http://protools.be/N_home.html
Zijn misschien wat prijzig voor pincetten , maar ik wil dat iets wat ik iedere dag heel veel gebruik het beste van het beste is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Inderdaad, koop meteen een paar goeie pincetten. Van die goedkope dingen krijg je spijt als je ze koopt en belanden al snel in de vuilnisbak.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Klopt, maar als je simpelweg een H0 Amerikaan aan zijn tender wilt hangen of andersom volstaat de goedkoopste plor die je in de winkel of bouwmarkt kunt vinden. Het gaat immers alleen om het stekkertje waar je met je vingers niet bij kunt. Het pincet dient alleen voor de draden vast te pakken die net voor de stekker zitten en zo het ding in de vrouwelijke kant te drukken. Ik praat uit ervaring, mijn H0 Challenger pruts ik zo vaak aan elkaar.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 08, 2014, 13:28:56
Grrrrrrrrrrrrrr, ik google zelf wel ff

Tja, wat moeten we hier nou mee? Je kunt toch hopelijk wel tegen wat humor? Want dit is een beetje de manier hoe we hier met elkaar in deze (kleine) groep omgaan  :)

Citaat van: usronald op januari 09, 2014, 12:44:51

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 08, 2014, 13:28:56
Grrrrrrrrrrrrrr, ik google zelf wel ff

Tja, wat moeten we hier nou mee? Je kunt toch hopelijk wel tegen wat humor? Want dit is een beetje de manier hoe we hier met elkaar in deze (kleine) groep omgaan  :)

Tuurlijk wel, anders had ik als ik echt boos was geweest wel meer tekst erbij gezet :) google is my best friend, dus ik was toch al aan het zoeken ernaar, maar dan verzuip je gelijk in de pincetten :)

En in geval van nood, gewoon een stripje messing of rvs platvouwen, platmeppen en er een punt aan slijpen , et voila une pincet!!

Ton
Erare humanum est

protools heeft wel kwaliteitsgereedschap en staan altijd in Houten en wellicht komende zondag ook in Rijswijk.
Overigens komt het merendeel van mijn gereedschap bij Fohrmann vandaan, 1x per jaar aanvulling halen in Dortmund op de modellbau.
Groet, Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Ik heb ook verschillende zaken van Protools. Vooral hun daglicht lampen zijn erg goed, ook qua prijs.

Citaat van: robboxxx op januari 09, 2014, 22:41:29
Ik heb ook verschillende zaken van Protools. Vooral hun daglicht lampen zijn erg goed, ook qua prijs.

Yep lamp boven mijn werkbank is ook van protools.

Ik heb trouwens dit pincet van hun


Na ja ik heb er meerdere , maar deze gebruik ik het meest, gladde bek dus om te voorkomen dat je tandjes in je materiaal krijgt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

mijn pincets zijn onder weg heren bedankt voor alles, orotools is opgeslagen als link dus next time kijk ik daar :)

Grrrrrrrr, ik moet bij conrad ook beter leren lezen, ik dacht bestel een pincet station met allemaal pincetten eraan, is het alleen een ophang gebeuren, wel mooie kans om ergens ander de pincetten te bestellen zullen we maar zeggen dan.

Volgende verhaal, vanmorgen de schuur eens in gedoken om met me test baantje aan de gang te gaan, een ovaal met 2 inhaal spoortjes, ik had geen zin om rails op maat te gaan maken ervoor, en ook geen zin om het geheel vast te gaan plakken, dus netjes met pinijzers in de onderplaat vast gemaakt.

links en rechts, en een wagon die ik samen met 20 anderen vanmorgen uit amerika mocht ontvangen.

Mooie caboose Hans, ga je met een bepaalde maatschappij rijden , dat vraag ik omdat je nu een BigBoy van de UP hebt en een caboose van NW, wagons waren niet allemaal van dezelfde maatschappij maar cabeese/cabooses wel. Wellicht wil jij gewoon rijden wat je leuk en mooi vindt en dat moet je vooral ook doen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Jan ik rij amerikaans, en gewoon ook wat ik leuk vind, vandaar dat ik mijn halve baan amerikaans wil, een stuk nederlands, met blaadjes, en een stuk duits/oosterijks dat spul, kabelbaantje en sneeuw in de bergen :)

dus Jan, als het rijd en er leuk uitziet, hopla gaanmet die trein :D

Hans

Regel 1 in modelbouw ( nou ja eigenlijk in alles ) , Je moet plezier hebben.  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N