Baanplan

Gestart door robboxxx, december 06, 2013, 21:28:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar hier in mijn eerste ontwerp van mijn baanplan.

Thema: switching
Tijdperk: jaren '30 (stoom dus)
Formaat: 250x50 cm
Rail: peco code 55 (voorlopig)

Dit is een eerste ontwerp dus schiet er maar op.

1. komt van de staging af.
2. gaat naar een later te bouwen stedelijk/industrieel gebied met veel spoor aansluitingen.
3. Bovenste spoor een kolen gestookte stadsverwarming o.i.d. - onderste spoor, scrapyard.
4. Icing docks
5. industrie aansluiting langs achterwand. hier komen meerdere fabrieken (achtergrond) met laad-docks.
6. industrie aansluiting, nog niet helemaal duidelijk wat ik daar wil.

Tussen de yard en spoor 5 is ruimte voor een straat met vervallen huizen die gesloopt zullen gaan worden.
Rechts komt langs de eindspoor nog een straat met gebouwen.

Ik hoor graag jullie commentaar.

Let wel!!! het is een eerste opzet in ik heb nog niet echt gelet op spoorafstanden e.d.


Dit is voor N neem ik aan?
Hou het simpel anders ben je het overzicht al snel kwijt!!
kan je altijd uitbreiden......

Ton
Erare humanum est

vergeten te vermelden: het is idd N spoor.

Ziet er goed uit maar houw je wel aan de 10 geboden van een yard .en kijk voor een malletje van peco code 55  zie link

http://www.n-spoorstore.nl/n-spoorstore.nl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=6297&virtuemart_category_id=362

Ik heb er een hier liggen gebruik ik niet meer ik heb mijn spoor liggen hoe ik het wil hebben
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

dank je Ger. Ik heb idd niet echt gekeken naar de spoorafstanden. Ik heb 3.5 cm aangehouden. Het is allemaal meer een schets.

Ik weet nog niet of ik met Peco ga werken dus ook niet of ik je spoormalletje nodig heb.

Toch bedankt

Poeh , 19 wissels , daar kan ik je op dit moment ook niet aan helpen Rob als je toch besluit voor Atlas 55 te gaan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Dat begrijp ik Jan. Ik denk sterk over zelfbouw. Maar die crossover links zit me niet lekker. Als ik op zelfbouw overga moet ik daar iets anders verzinnen.

Jo, Robo,

Misschien even deze pagina lezen met belangrijke tips voor een yard.

Met name mis ik een yard-lead. Als je nu wilt classificeren moet je uithalen over een industrie-spoor of, erger nog, de main-line.

Verder: leuk onderwerp, mooi ontwerp.

Succes,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ja, daar heb ik aan gedacht. Spoor 2 heeft ook een yard lead functie

Citaat van: robboxxx op december 07, 2013, 11:32:58
Ja, daar heb ik aan gedacht. Spoor 2 heeft ook een yard lead functie

TOP!  C:-) O:-)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Persoonlijk twijfel ik nog over de kruising aan het begin, maar weet momenteel geen andere oplossing. En ik vind het geheel wat stijf zit er over te denken om alles onder een hoek te leggen of misschien zelfs een deel in een lichte boog.

Een lichte boog lijkt me heel goed mogelijk. Alle sporen licht buigen.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

mijn aangepaste versie;

Vind ik beter uit zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf