Black Canyon

Gestart door moonlicht, juni 15, 2012, 22:31:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


John
je weet toch wat ze zeggen, zonder goed gereedschap?

maar nu weer even verder, dat frees werk is tenslotte met een bedoeling.
geeft wel een soort van witte kerst , alleen erg plaatselijk.
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

een Interlocking tower en wat meubilair besteld
de stoelen ,tafel e.d. in elkaar geprutsts, ik ben blij dat ik in nul bouw. :o
de bouw gaat nu even niet snel, te mooi weer om binnen te zitten 8)
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Mooi spul, in N hebben ze dat meubilair helaas niet  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


is zeker een leuk kitje :D, ik zit alleen nog te kijken hoe ik dat hout er mooi als steen uit kan laten zien.
de stenen zijn gelasert en ik ben bang dat deze lijnen er met een verf beurt weg zijn.
en welke kleur steen kan ik het schilderen, geel of rood.
geen idee of gele stenen gebruikelijk is.
als er iemand een idee heeft
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Als je de muren witkalkt dan hoef je je daar geen zorgen over te maken  ;D
Ton
Erare humanum est

augustus 04, 2012, 00:06:14 #22 Last Edit: augustus 04, 2012, 00:12:59 by Janbouli
Cor , misschien heb je hier wat aan http://silverridgemodelworks.com/2010/09/painting-and-weathering-laser-cut-wood-like-brick-and-stone/.

En dit is een erg uitvoerige beschrijving hoe stenen muren van hout te schilderen en verweren van Monster Model and Laser works
http://monstermodelworks.com/3D%20Building%20Materials%20-%20HowTo.pdf

Misschien eerst met grijze verdunde acrylverf het geheel verven en dan met een sponsje rood of geel ( bijna droog ) over de stenen vegen, daarna individuele stenen net een andere kleur roden en bruinen geven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Cor, Als je op Interlock tower googled dan heb je ze met rode baksteen, gele steentjes en zelfs wit geschilderd (een in Texas). Dus het is maar net wat jij denkt wat past.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ik zie de trap al geplaatst? Ik ga er van uit dat dit voor de foto is, anders wordt het schilderen van de steentjes erg lastig.

Behalve de kleur is ook de methode van verven belangrijk. Zelf zou ik de wanden een grijze voegenkleur geven en daarna de steentjes drybruschen.

Denk dat geel het beste dekt gezien de kleur van het hout, maar het moet natuurlijk wel overeenkomen met het origineel.

JohnT

John
de trap zit op zijn plek met kleinen blokjes in de muur (zie foto)

Jan B
dank je voor de linken, ik zal volgende week eens iets gaan proberen, dit is voor mij de eerste kit met gelaserde stenen en ik wil het niet verkl$@
die voegen zijn voor mijn gevoel niet zo diep gelasert.

Bart
ik had wel wat gegoogelt maar ik vond alleen wat zwart wit foto's.
mijn voorkeur gaat naar een rode baksteen uit, nu maar eens wat gaan proberen en hopen dat alles goed gaat

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Cor , zijn er geen reststukken waar je op kunt oefenen, of zit iedere muur al los in de verpakking?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

de muur delen zaten er los bij, geen stukje om te proberen.
de schoorsteen word mijn probeersel, kan ik altijd wel iets anders voor verzinnen.
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

vandaag regen, dus een mooie dag om wat verder te gaan met de tower.
eerst alle wanden in elkaar gelijmd, ramen en vloeren doe ik later.
ik wil er nog een paar lampjes in maken, en misschien ook nog wel een bedieningspaneel (na zoveel voorbeelden te hebben gezien)
daarna rood geschildert met de airbrush, geen wit poeder bij de hand, de voegen gedaan met lichtgrijze verf, en heel erg verdunt.
de trap zwart gemaakt, ik denk dat ik die zo laat.
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden