American Civil War Layout

Gestart door usronald, juni 13, 2012, 12:47:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dank je John, het is bijna gelijk aan dit systeem alleen heb ik de standaard schakelaars gebruikt:



Zoals gezegd, het is ondeweg ;)

Zo, we zijn weer wat verder. De draden die onder de bak hingen zijn inmiddels aangesloten aan de dikke draden onder de bakken:



Toen dat gedaan was deed alles het tot op 1 punt op de rechtse wissel. Hier kreeg ik te pas en te onpas telkens sluiting maar geen enkele keer op dezelfde manier. Na wat speurwerk met het licht uit zag ik ineens een klein vonkje die samen met een hoorbare tik te zien was. Het bleek dat ik een spijkertje iets te schuin had gedrukt en die raakte een andere. Doordat de rail iets bewoog raakte deze af en toe het spijkertje met de sluiting als gevolg. Kostte toch een goed uurtje.....

Daarna even een filmpje gemaakt, hier wisselt het van het middelste naar het voorste spoor en terug. Ik kan nog niet snel wisselen van spoor omdat de wissels nog gepolariseerd moeten worden en de schakelaars nog onderweg zijn van Conrad. Hoop ze morgen te hebben.

Het filmpje:

- First Testrun on the 1:55n3 ACW layout

Toch een memorabel moment als je loc over je zelfgebouwde rails en wissels rijdt.... ;) ik vind dat wel wat hebben. Op wat kleine finetuning loopt het geheel best goed.

Dan vanmiddag maar eens rustig de staven geverfd met Revell Aqua nr 83. Ik doe aalleen de zichtkant, tenslotte kun je de achterkant van de staven toch niet zien vanuit publieks oogpunt. De linkerbak:



En de rechter:



We gaan richting scenery, later meer!

Dat ziet er schoon uit. Alleen die stubs nog een beetje bijwerken.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dank je Ronald , dat we het moment supr?me mee mochten maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Graag gedaan :) ;)

Heb vanavond wat knopjes gehaald bij de Karwei, liever gezegd mijn vrouw. Deze zijn 35 mm en hebben een 3 mm gat, en da's precies goed! Deze knoppen dan ook op de stelstangen geschoven en vastgezet met een drup superlijm:



En van dichtbij, ik vind ze goed passen bij de baan:



Nog even kijken of we ze zo lakken of in de kleur van de bakken doen.
Mijn zoon heeft alvast wat hoekjes gefabriceerd voor de schakelaars die waarschijnlijk morgen hier zijn:



Later!

Ik zou zeggen zo licht laten Ronald , vallen ze net wat meer op en daardoor grijp je nooit mis.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Is ook mijn idee, moet het even in laten werken.

Oh ja, natuurlijk is Wanda ook druk ;) het hotel vordert gestaag. Ze is met de hekwerken bezig die boven en onder in het zicht komen:



En ze zit netjes aan tafel te werken:



Later ;)

Hi Ronald,

Je hebt echt de vaart erin.

En het hotel van Wanda is echt netjes gedaan,
en dan nog al die losse plankjes op het dak.
Je treft het maar met zo een vrouw  ;)

gr John 
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik zou de knoppen wel lakken al is het maar blank anders vallen ze na een tijdje op door het vuil van het veelvuldig beetpakken. Als ze gelakt zijn kun je ze makkelijker schoonhouden.

JohnT

Doen we nog John. We waren alleen nog niet uit of het blank moest worden of een kleurtje.

Vandaag wat nieuwe aanwinsten van Conrad binnen gekregen. de schakelaars natuurlijk voor de polarisatie van de puntstukken, maar ook wat lampjes, een adapter 3V voor mijn kampvuur lampjes (komt nog) en een RGB controller voor wat effecten.... komt ook nog:



De boel aangesloten en dat ziet er dan zo uit. Als de bakken klaar zijn worden de kabeltjes allemaal nog vastgezet:



En om te laten zien dat alles goed werkt een film gemaakt, hier is te zien dat het spul aardig rijdt. De schoorsteen staat er los op om te laten zien dat ik goed mijn best gedaan heb :). De link:

- Final testrun on ACW layout after track tuning

Kijk en geniet ;)

Dat ziet er mooi uit. Alleen de oneffenheden bij de wissels er nog uit zeker.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

We gaan ballasten. en wel met zand. Ik heb een gezeefde voorraad en daar gaan we mee aan de slag:



Dan strooi ik het eerste deel in. Dat doe ik eerst met een eetlepel, daarmee verdeel ik het zand. Daarna strijk ik dat met de wijsvinger in de vorm en tussen en naast de bielzen. Als laatste ga ik er met een kwast langs zodat er niet teveel langs de binnenkant van de staven blijft liggen. Dat hoef ik dan naderhand als het hard is niet meer weg te krabben:



Dan pak ik een plantenspuit gevuld met water en wat afwasmiddel (een scheutje) en sproei dat over het zand zodat het verzadigd. Dit noemt men "ontspannen water" en dat zorgt ervoor dat mijn lijmmengsel straks goed in de ballast zakt:



Als dat gedaan is komt de lijm. In mijn geval is dat 1 deel AD (Anita Decor) flexibele lijm en 4 a 5 delen water. Dat breng ik gelijkmatig en voorzichtig op met een plastic pipet:



Even met de fohn er overheen omdat de bielzen snel het mengsel opzuigen en dus ook de stelbiels vast willen lijmen:



Na het eerste stuk weer een deel gedaan richting de scheiding van bak 1 en 2:



En ingebed met lijm:



Dat ligt nu lekker te drogen. Met 2 wissels kreeg ik ondanks grote voorzichtigheid toch problemen. Eentje moest even losgehaald worden (de bediening) zodat ik de stelbalk weer goed beweegbaar kon krijgen. Maar het is gelukt. Morgen maak ik dit deel af zodat er maandag verder gegaan kan worden met groen en scenery!

Het gaat als Een speer ,maar ziet er goed uit   ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Dank Ger.

Zo, we gaan rustig verder. Vanmorgen het laatste stuk ingestrooid en netjes gestreken:



Daarna natuurlijk ingelijmd:



Daarmee is ook de ballast klaar. Vanmiddag na het eten kwam de postbezorger wederom een pakketje brengen, ditmaal van Grandt Line uit de Verenigde Staten:



Met wat onderdelen voor de wagons maar de allerbelangrijkste was een nieuwe baanschuiver oor de 4-4-0. Hiermee gaat die een stuk stoerder worden:



Daarna ben ik begonnen met het hekwerk dat rond het hotel komt. Zover dat gaat is dat klaar, als het hotel zijn definitieve plek krijgt kan ook dat afgewerkt worden.
En ja, met trots laat ik deze foto zien. De fundering ontbreekt nog, die ligt te drogen nu. Maar het is toch een mooi gebouw aan het worden toch?:



Wanda kan trots zijn op wat ze gebouwd heeft. Ik denk als het in de kleur zit het pas echt tot zijn recht gaat komen.

Ik heb al een begin gemaakt met de stelling. 2 vlonders voor de kanonnen en 1 lange erachter voor het personeel en wat tonnen en vaten. De voorste zandzakken en boxen uit resin zijn al in de kleur geschilderd:



En een overzicht, we zijn op de goede weg denk ik:



Nu ben ik een serie vaten aan het plakken. Dat zijn 10 rekken met elk 5 vaten in 2 maten. Dat houd me vanavond wel van de straat.... Later!

Wauw ziet er goed uit en dat is gewoon zand ? En dan meteen dat beetje aankleding er om heen is gewoon mooi om te zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf