Ervaring met de Bachmann On30 Locs

Gestart door johnlostcreek, augustus 30, 2013, 11:14:46

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Hi Allemaal.

Reactie op de volgende uitspraak van Gerard:

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 29, 2013, 09:28:46
;)

Waarom trappen we er met z'n allen eigenlijk telkens weer in met het kopen van die baggerman sh*t?

8)


Ja, we willen natuurlijk allemaal O schaal Amerikaans rijden en Bachmann heeft dit mogelijk gemaakt.

Voordat bachmann begon met On30 was de enige mogelijkheid om in On3 of On30 schaal te rijden:
Bouwkits van Grandt-line  kopen of messing locs van Presision scale.
Deze waren aardig aan de prijs. En je moest de Grandt-line locs zelf in elkaar bouwen of heel veel geld betalen voor een messing loc van Presision scale. Iets minder voor een bouwkit van presision scale maar ook deze waren flink aan de prijs. Dus voor niet voor veel mensen
weggelegt.
Of (wat ik zelf in het begin heb gedaan): Ho locjes verbouwen naar On30

Bachmann heeft toen een goede zet gedaan om goedkope locs in schaal On30 uit te brengen.
Het was een wereldwijd succes want sindsdien heeft de On30 een grote vlucht genomen.
ook is een voordeel dat de locs om te bouwen zijn naar On3

Mijn eerste Bachmann locjes waren de On30 Porter.
Deze waren zonder dcc en geluid en waren jaren geleden te koop bij de favorot spot. Ik betaalde toen echt heel weinig voor het locje.
De rijeigenschappen waren slecht. Dus de loc uit elkaar gehaald . Foulhauber erin en meteen maar een messing frame gemaakt en geluid erin gebouwd met sound cam.  Op deze manier had ik  een prachtig locje die tot op de dag van vandaag perfect rijdt.
http://www.lostcreek.nl/1%20op%2048%20porter.htm.

Later  nog 2 Porter gekocht waarvan door het inbouwen van dc en geluid de locjes heel aardig reden.
Deze zijn weer door verkocht.
het gekke met de porters en de ene rijd aardig en de andere slecht.
Ook met de railcar had ik een slecht ervaring. Ik besteld er 3. E?n  voor mij en de andere voor een paar vrienden.
De twee andere reden perfect en die van mij wilde totaal niet. Dus bij de kleine locjes verschillen de rijeigenschappen nog wel eens.


Later heb ik nog een paar locs gekocht :
de 2-6-0   Rij eigenschappen ok. (weer verkocht)
Railcar: Was niet normaal mee te rijden. Is in de scrab box beland
Forney. Loc reed perfect met prachtig geluid erin. Alleen de wielen waren niet te cyngroniseren dus heb deze loc weer doorverkocht.
De Shay. ik had de eerste shay die verkocht werd. Dus al heel wat jaren oud. Omgebouwd naar On3 en op het ogenblik op de plank voor ombouw naar 1:35.
Heeft niet veel gereden maar merkte dat de tandwielen waren gebroken. Ik heb toen gereclameerd maar kon geen bon meer overleggen.
Dus helaas pindakaas. Toen heb ik een set nwsl tandwielen gekocht en op de trucks gebouwd. Toen ik hoorde dat er een mailadres was om gratis tandwielen te bestellen heb ik dat 2 een paar weken geleden ook gedaan.
Kreeg gisteren een setje binnen met div tandwielen en twee assen met tandwielen voor de shay. Komen vast wel weer van pas bij een ander project.

Dus opzich denk ik dat de bachmann locs niet echt slecht zijn voor het geld.
En je kan er mooi de zaag in zetten als je dat wil. En compleet verbouwen.



Goeten John LC







groeten John LC

www.lostcreek.nl

augustus 30, 2013, 11:27:19 #1 Last Edit: augustus 30, 2013, 11:29:20 by dutchbuilder
Ik sluit mij bij de vorige sprekert aan.
Bachmann heeft het voor mij mogelijk gemaakt om mijn grootste wens mogelijk te maken n.l. rijden met smalspoor voor een redelijke prijs.
Voor mij is het de eerste keer dat een Bachmann Spectrum lok de geest geeft doordat de motor in rook opgaat.
De andere loks hebben al aardig wat miles gemaakt op mijn baan en doen het uitstekend (ff afkloppen).

Wat mij wel opvalt is dat de meeste problemen zich voordoen /deden bij de modellen waar ze te kleine plastic tandwieltjes moeten gebruiken.
We kennen het splitgear probleem allemaal, is het niet uit persoonlijke ervaring danwel van horen zeggen.
Ik geloof dat Mr.B. die problemen, door schade en schande, heeft opgelost door tandwieltjes van een ander materiaal beschikbaar te stellen.

Verder heb ik niets dan lof voor hun Spectrum line.

Ton
Erare humanum est

Mannen,

Ik heb wellicht wat te snel gereageerd... :-X

Toch: ik hoor heel veel gemopper (ook op dit forum) over "bagger"man. Voor een deel, geef ik toe, ben ik daardoor be?nvloed.

De ervaring die ik in H0 zelf met Bachman heb is ook niet geweldig (hoewel ik moet zeggen dat dit voornamelijk met de decoders te maken heeft). Maar ook de detaillering haalt het wat mij betreft niet bij Athearn - met name de Genesis line - maar goed dat is keuze, de prijs is er ook naar.

Ik hoop zo enigszins te hebben genuanceerd wat ik spontaan op het forum heb gekwakt. 8)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Bachmann..... technisch nog wel eens discutabel, maar vind de 0N30 lijn zeker goed gedetailleerd. Zonder die lijn was ik zeker nooit in die schaal begonnen, de instap was gewoon lekker gemakkelijk zo.

Splitgear problemen is ook bij andere (lees) Europese merken een probleem (geweest). De oplossing nu moet ik eerst uittesten en kijken of die gears daadwerkelijk beter zijn dan wat er eerst op zat.

Decoders; da's wel troep. Niet de Tsunami's uiteraard, maar wel hun eigen shit decoders. Daar moet je echt je handen vanaf laten, het zijn ouderwetse decoders met weinig instel mogelijkheden. Daar beter investeren in een beter merk.

Dus; toch wel fijn dat ze met 0N30 zijn begonnen en ik hoop dat ze technisch echt naar een hoger plan gaan. Pas dan zijn het echte topmodellen voor mij :) ;)

Citaat van: Gerard Wassink op augustus 30, 2013, 12:16:14
Mannen,

Ik heb wellicht wat te snel gereageerd... :-X

Toch: ik hoor heel veel gemopper (ook op dit forum) over "bagger"man. Voor een deel, geef ik toe, ben ik daardoor be?nvloed.

De ervaring die ik in H0 zelf met Bachman heb is ook niet geweldig (hoewel ik moet zeggen dat dit voornamelijk met de decoders te maken heeft). Maar ook de detaillering haalt het wat mij betreft niet bij Athearn - met name de Genesis line - maar goed dat is keuze, de prijs is er ook naar.

Ik hoop zo enigszins te hebben genuanceerd wat ik spontaan op het forum heb gekwakt. 8)

Gerard

Vergeet niet dat we over twee of zelfs meerdere lijnen spreken van Bachmann.
Uit het verleden weet ik me nog te herinneren dat als je een amerikaanse lok wilde kopen , Bachmann werd afgeraden vanwege hun hopeloze detaillering (lees gebrek aan) en dubieuze rijgedrag.
Zelfs hun eerste poging om 0n30 te maken, de 2-6-0 is ook niet je van het.
Hun Spectrum lijn daar en tegen is wel goed gemaakt, afgezien van het bekende probleem.
Maar zoals jullie wel weten, Shit happens......
Nobody's perfect!

Ton
Erare humanum est

Klaag verder niet, kost ja een fractie van de europese modeltrein..

Yep , en de service, tot nu toe, is excellent!

Ton
Erare humanum est

Citaat van: milocomarty op augustus 30, 2013, 12:53:13
Klaag verder niet, kost ja een fractie van de europese modeltrein..

Oh, dat is zeker waar!

Ga maar eens na wat zo'n Athearn Genesis loc (SD70ACe, Union Pacific - Missouri Pacific Heritage #1982 met sound decoder) zou kosten als deze door Europese fabrikanten zou worden uitgebracht, ik denk dat je al gauw richting de ?400 zou gaan...

In de US of A kost dat ding gewoon nog geen $250
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

 ;D binnenpretje!
De meeste oude europeesche merken zijn.....van Bachmann!

Ton
Erare humanum est

[proest!] Dat meen je niet! LOL  :D
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop



Wel, De oudere Bachmannetjes lieten wel eens een steekje vallen.
Maar dat ken ik ook van de Proto 2000 met split gear.
Gelukkig had ik toen voor die dingen nog een zak vol tandwielen liggen, dus kon ik de destijds goedkoop aangeschafte loks voorzien van de goede tandwielen.

Mijn ON30 shay, porter climax en diverse omgebouwde Gas-mechanics lopen voortreffelijk, hoewel bij enkele de tandwielen vervangen zijn door NWSL.
Zelfs nu na enkele jaren in de kast te hebben gelegen rijden ze als een tierelier.
Moet er wel bij schrijven dat ik destijds die dingen heb gedemonteerd, schoongemaakt en voorzien van een laagje B52 vet.

Maar terug naar het begin, Bachmann heeft wel de ON30 betaalbaar en mooi gedetailleerd op de markt gezet waardoor velen geraakt zijn door het virus van smalspoor in 0 scale.
Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Ik zal ook eens reageren op dit thema (misschien laat, maar beter laat dan nooit).
Ik ben ongeveer 5 jaar geleden helemaal om gegaan naar On30.
Eerst Marklin gehad en alles verkocht.
Ik heb nu ongeveer 45 Loco's, 6 railtrucks, 4 rail bussen + aanhangers, Precision Scale, MMI K27 en wat verschillende zelf- of ombouw Loco's.
Een hele hoop wagons, rijtuigen en zelfbouw spul.
Dus een aardige collectie dacht ik zo.
De meeste Loco's hebben nog nooit en rail gezien.
Ze staan in de vitrine mooi te wezen op mijn kamertje + computer.
Ik ben zeer tevreden over het materiaal van Bachmann.
Ik moet nog wel van enkele Loco's de tandwielen verwisselen, maar dat komt nog wel!
Vergeleken met Marklin: een stuk goedkoper en veel gedetailleerde.
Deze On30 rijder is zeer content!!
Hans, liefhebber On30 + H0

En ik dacht dat ik er veel had.............

Ton
Erare humanum est