Modelspoor Hans

Gestart door easthouselumber, augustus 15, 2013, 20:50:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb een omloop gemaakt.
Dan kan er altijd naar 'n rijdende trein gekeken worden.
Je kunt ook eventueel bij de buren buurten of zo.
Bedankt voor de reacties!
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: American op augustus 25, 2013, 14:17:38
Ik heb een omloop gemaakt.
Dan kan er altijd naar 'n rijdende trein gekeken worden.
Je kunt ook eventueel bij de buren buurten of zo.


Een groot voordeel... maar kost ook meer ruimte. Ik hou nog steeds vast aan de heen en weer methode en ben dus altijd gebonden aan de baan  ;D ;) Toch maar eens veranderen 8)

augustus 28, 2013, 12:28:13 #17 Last Edit: augustus 28, 2013, 12:32:58 by dutchbuilder
Dat shuttle schakelingetje dat ik van Tam Valley heb is ook een oplossing als je niet altijd bij de baan wil blijven.
http://www.amerikaanse-treinen.nl/website/forum/index.php/topic,337.0.html

http://www.tamvalleydepot.com/products/trainshuttle.html

Ton
Erare humanum est

Ah, die kende ik nog niet. Niet duur ook. Het nadeel wat je noemt heeft een analoge schakeling ook (tenminste, die van Conrad). Ook daar raakt het schema van slag als de loc hapert.

Als de rails en de lok schoon zijn dan heb je geen problemen.
Deze schakeling is puur DCC , analoog doet niets!
Het lokje op de proefopstelling heeft de hele middag het heen en weer gekregen zonder haperingen.

Ton
Erare humanum est

Snap ik, wilde even aangeven dat er een overeenkomst is tussen de dcc en analoog schakeling. Digitaal pendelen is bijna niet te koop, daarom is je link zo interessant ;)

Ja , ik had de vraag gesteld in mijn draadje en Bart kwam met de link op de proppen.
Hij vond het duur maar als je zelf wel eens elektronische schakelingen heb gemaakt kun je je voorstellen dat je voor die prijs het niet zelf kan maken.
Er zit ook nog eens een programmable ic in , dus je moet ook nog de kennis hebben om de software te kunnen schrijven en de PIC te kunnen programmeren.
De schakeling heeft niet alleen de eindpunten maar ook de mogelijkheid om een stationsstop te maken in het midden van de rails.
Ideaal voor displaybanen dacht ik zo.

Ton
Erare humanum est

Zeker weten, een leuke optie is het. Ik hou 'm in gedachten ;)

Hi mensen,
De omloop klaar en de rails er op geplakt.
Nu gaan we maar eens testen!
De Climax ging er NIET doorheen.
En de Shay eveneens niet, dit is zwaar kl.......
De bakken van de zijkanten zijn 85x50 cm.
De rails er ruim opgeplakt.
TOCH MAAR NIET DOEN, de Loco's.
Nu heb ik toch maar besloten wat Ronald altijd doet: heen en weer gaan rijden!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ha ha! ;) Hans, de Climax maar vooral de Shay hebben een boogstraal nodig van 45cm minimaal.... dus ook bij wissels. Als dit te klein of te krap is krijg je geheid problemen.

Citaat van: American op augustus 31, 2013, 15:12:39
Hi mensen,
De omloop klaar en de rails er op geplakt.
Nu gaan we maar eens testen!
De Climax ging er NIET doorheen.
En de Shay eveneens niet, dit is zwaar kl.......
De bakken van de zijkanten zijn 85x50 cm.
De rails er ruim opgeplakt.
TOCH MAAR NIET DOEN, de Loco's.
Nu heb ik toch maar besloten wat Ronald altijd doet: heen en weer gaan rijden!!!

Gelieve een nieuwe topic te openen in mijn layout, dit gaat hier eigenlijk over even voorstellen.

Bedankt, JohnT

John, jij kunt die toch gewoon even splitsen nu?


Van mij mag je!
Hans, liefhebber On30 + H0

Beste mensen,
Naar aanleiding van Ton, om de onderdelen die nog in de dozen zitten te verzamelen, heb ik deze Flatcar gemaakt.
Lijkt me leuk om met nieuwe onderdelen van de fabriek rond te rijden!
Zo worden ze ook nog eens gebruikt.
Hans, liefhebber On30 + H0