Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Kleine updata van mijn Lost Creek.

Ik heb met foam platen het landschap in grove lijnen opgebouwd.
De rails en wissels van papier er steeds bij gehouden en er opgelegd  tijdens het ontwerpen om te zien of het allemaal klopt.
ik heb het sporen plan hier en daar wat aangepast.
Nu ga ik het landschap wat meer vorm geven door het bij te snijden.
Als het landschap de juiste vorm heeft komen er langs de bakken stoken multiplex in de vorm van het landschap voor
een nette zijkant afwerking.

Onder de wissels heb ik gaten gesneden waar een plaatje multiplex inkomt. Dit plaatje komt later op steuntjes te staan.
De plaatjes zijn zo groot dat ik de wissel op mijn werkbank kan maken en later met de aandrijving in kan bouwen.


Dit is de linker bak. Spoortje linksaf gaat naar de toekomstige steiger toe.
Aan de steiger komt een vrachtscheepje/bak te liggen waar ik de cars uit de mine in kan lossen.
Er zal een gat in de bodem van het schip komen zodat de vracht verdwijd onder de baan waar de vracht in een bakje terecht komt.
Rechtdoor is opstelspoor (voorlopig)
Ik was van plan om nog een afbuigend spoor naar rechts te maken door de achterwand heen maar dat geeft een niet weg te werken gat in de achterwand.





Hier is de doorgang te zien voor de auto die onder de spoorweg brug rijd en dan verdwijnt achter de achterwand.
Zo kan de auto gelost worden en komt weer leeg terug.
Ook heb ik een afbuigend spoor aangebracht die ook door de achterwand verdwijnt.
Er is ook nog een klein opstelspoor aangebracht aan de rechterkant zodat het
station te bereiken is. Zo kan daar een locje met een passenger car en een box of flatcar stoppen en kan er wat
vracht worden geladen en gelost.
Achter de mine komt nog een heuvel om de doorkijk naar de mijn te verbergen.
Later komen hier allemaal bomen op zodat de mijn , bijna niet meer te zien is van deze kant.





Het station (tweede gebouw links)  is aan de voorkant van de wegkant te bereiken en van de achterkant via een trap te bereiken.
De tweede etage van het station heeft een wachtkamer aan de spoorkant.





Ook zal de weg omhoog worden gebracht.





Hier een foto van de andere kant van het station.
Er ligt een kleine laadperron naast het station zodat de vracht vanuit de trein met een klein hijs kraantje
naar beneden kan worden getakeld





De gebouwen staan ongeveer goed op de plek.
Maar dat kan nog veranderen. Ben nog wat andere gebouwen aan het maken om te zien welke het beste
passen.





En hier is de hoogte te zien die de weg omhoog moet om de mijn met de vrachtwagen te bereiken.
ook onder de mijn heb ik een gat uitgesneden waar ook een plaatje multiplex in komt zodat de mijn op de werkbank te
bouwen is.
Er komt voor de mijn nog een extra opstelspoor.
Het gat voor de wissel is al aangebracht.





Tot zover.










groeten John LC

www.lostcreek.nl



Hoi John.

Mooi plan, genoeg te rangeren en te bouwen!
Goed duidelijk zo met die nepgebouwen maar zo kun je alles makkelijk veranderen als het niet helemaal past of zo.
Succes met de bouw!

Ren

De mockups doen het werk goed, geen enkele moeite om je toekomstige baan voor te stellen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gaat lekker zo, John.
Lekker rijden, wat rangeren en dan nog met de auto!
Al met al, lekker druk bezig op je baantje.
Waar komt het woord Mockup vandaan?

Hans, liefhebber On30 + H0

Zonder het op te zoeken denk ik dat Mockup komt van to Mock , voor de gek houden, neppen en dat daar dan weer mockup vandaan komt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

En na wat googlen blijkt dat mock, imitatie en nep betekent.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thanks, Jan!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hoi John,

Ik krijg zo een goede voorstelling hoe je baan gaat worden. Ik denk dat wanneer het af is het geheel een mooie sfeer en uitstraling gaat geven. Ook de gevarieerde mogelijkheden zullen ervoor gaan zorgen dat het werken met deze baan interessant blijft. Het idee om bepaalde dingen eerst in het geheel op de werkbank te maken en wanneer dat af is in zijn geheel in de baan plaatsen, heeft een voordeel betreffende werkgemak, controle en overzicht, het lijkt me een goede werkwijze. Ik blijf met spanning en nieuwsgierigheid je vorderingen volgen. :)

Mvg, Poul.   
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

inderdaad heel handig de mockups


tekenen en afdrukken op 180 grams papier, uitsnijden, kleuren.





in elkaar plakken en klaar.






En het grote voordeel. niet goed,  even een andere maken.
Moet me toch niet voorstellen dat ik de gebouwen al gemaakt had

Te groot de eerste garage, dus een andere gemaakt.




Het eerst station was ook te groot.

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Och , wat heet te groot , het is allemaal veel te groot voor mij  ;)
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi  Jan,

Deze mockups zijn ook ik schaal N te maken.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoe kom je aan de tekeningen, John?
Hans, liefhebber On30 + H0