Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hi Hans,

Voordeel van een klein baantje is dat je 1 op 1 kan gaan plannen.
Ik zet wat neer en kan het schuiven zoals ik wil. Dan ga ik verder met andere dingen en kijk er later nog eens naar. Als het bevalt laat ik het zo. Bevalt het niet dan, maak ik het anders . Net zolang dat ik denk. Dat is het.
Nu ik bezig ben met het maken van wat meer gebouwen die tegenover de garage gaan komen  (mock up `s van karton) dat de garage nog meer de hoek in gaat.
Dan kan ik de achterkant open houden en het volledige interieur van de garage laten zien.
Zo kom je iedere keer weer op nieuwe idee en met het ontwerpen in 1 op 1

Gr JOhn LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Klasse!
Hans, liefhebber On30 + H0

november 17, 2013, 13:45:52 #32 Last Edit: december 13, 2013, 00:50:39 by johnlostcreek
Envelop binnen gekregen van Keith Weismann uit Amerika
zakje met 2 pompen voor de gass station



Ook het  4e mock up gebouw afgemaakt. (klein hotelletje/bar)
nog zeker 6 gebouwen te gaan .
Dus voorlopig tekenen, knippen, en plakken.
Ik zoek op internet naar oude gebouwen  in Amerika en krijg dan veel leuke voorbeelden die ik weer na teken .
Inmiddels heb ik heel veel voorbeelden om na te maken.
Wel wat meer werk maar hoop hier het resultaat mee te behalen wat ik in gedachten heb.



En hier te zien het begin van de klein straat.
Het spoor komt achter de gebouwen te lopen.

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat de garage een heel stuk naar achteren gaat.
Dit geeft weer een leuke nieuwe uitdaging. De garage komt over de rand van de baan dus maak ik hem open aan de achterkant.
Dus weer mogelijkheden om veel details aan te brengen in de garage.
Weer een voordeel van het plannen met mock ups want dit wist ik ook niet van te voren  :( :o



Wat ik met mijn geknip en geplak wil bereiken is dat de gebouwen zo staan  dat het klopt.
Gebouwen neerzetten, Laten staan en de volgende keer kijken of het nog bevalt.
Zo nodig nog wat schuiven en anders neerzetten. Als een gebouw toch niet past een andere proberen.
Misschien maak ik te veel gebouwen maar dit is even makkelijker te doen dan een kitje kopen of een gebouw te maken
die later niet blijkt te passen.
Dus ik ben nog wel even bezig met het ontwerpen  ::)




John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

december 13, 2013, 01:57:26 #33 Last Edit: december 13, 2013, 02:16:06 by johnlostcreek
Small Creek wordt Lostcreek.

Heb toch besloten om de  naam van mijn aankomende baantje te veranderen in Lostcreek.
De naam van mijn eerste showbaantje van jaren geleden en wat ook weer beter uitkomt bij mijn homepage.

Ben weer even aan het freubelen geweest en nu met met een sporen programma (anyrail)
Toch maar even met het programma bezig geweest en dat is dus best wel simpel.
Staan ook On30 rails in. Was makkelijker dan gedacht. Toen heb ik de rest een beetje bijgewerkt en ingekleurd met Paint.
Dit is het uiteindelijke resultaat geworden.

De rails komen op een hoogte van 6 cm te liggen.
Het voorste spoor op de linkerbak loopt iets naar beneden naar het water toe om de cars te lossen in een schip.
Kan ik ook een steigertje maken. (maar zeker niet met zoveel palen als Martin  ;))

Het andere spoor gaat naar een volgende bak of een aansluiting naar eventueel een andere baan.
Je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Wie weet ooit een On30 meeting met meerdere banen aan elkaar .
Voorlopig zal het een spoor zijn waar vanuit ik door de achterwand naar de opstelsporen kan rijden. (staat nog niet op de tekening!)

De weg door het stadje gaat van 0 cm naar 6 cm zodat de auto bij de mijn kan komen en het geeft ook wat glooiing in de baan.
Zo komen de huizen ook op verschillende hoogtes te staan wat ook een mooi effect geeft.
Tussen de weg en de mijn en het stadje komt een heuvel met bomen erop zodat je rond moet lopen om alles te zien.
Meteen een reden waarom de trein niet rechtdoor naar de mijn rijd maar met een bocht.
De weg gaat ook naar de opstelsporen naar de achterkant van de baan en gaat onder een tunnel (of brug) door waar de weg en
spoor elkaar kruisen. de weg heeft een aftakking naar het water toe maar is net breed genoeg voor een paard met een kleine kar erachter.
De auto zal niet op het paadje kunnen rijden.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php/topic,268.0.html




En hier wat overzicht foto`s van de echte baan.
De  rails heb ik uitgetekend en div. keren uitgeprint. De radius is 40 cm . Genoeg voor de porters die er op gaan rijden.
Toen de rails uitgeknipt en zo kan ik mooi zien hoe het gaat worden en kan ik eventueel nog wat aanpassingen doen.





Ik kan nu nog wat schuiven met de gebouwen. Er komen er nog wat meer bij.




Hier is te zien hoe het spoor waarschijnlijk gaat lopen naar de opstelsporen door de achterwand.





Gr John LC


groeten John LC

www.lostcreek.nl

Een mooi idee zo ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi simpel. Leuk idee.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Mooie baan zo, btw kun je ook is uitleggen hoe je de wissels omzet? Ik ben vooral ge?nteresseerd in hoe je de dikte van het styrodur oplost. Ik bedoel hiermee de steldraad als deze lang genoeg is om door het styrodur bij de wisseltongen te komen is de uitslag veel te groot? En buigt de steldraad niet teveel door? Lijkt mij ook interessant voor anderen om te weten.

JohnT

Lijkt me een heel mooi baanontwerp John. Ik ben nieuwsgierig hoe de verdere ontwikkelingen zullen verlopen.
Dat stadje (dorpje) geeft een mooi effect. Het derde deel dat erbij is gekomen, maakt het tot een interessant geheel.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: JohnT op december 13, 2013, 09:51:04
Mooie baan zo, btw kun je ook is uitleggen hoe je de wissels omzet? Ik ben vooral ge?nteresseerd in hoe je de dikte van het styrodur oplost. Ik bedoel hiermee de steldraad als deze lang genoeg is om door het styrodur bij de wisseltongen te komen is de uitslag veel te groot? En buigt de steldraad niet teveel door? Lijkt mij ook interessant voor anderen om te weten.

JohnT

Als ik zo'n oplossing moet maken gebruik is een vastgelijmd messing buisje, waar de steldraad doorheen loopt. Dan verbuigt er niets.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hi John,
Dit ziet er zeer goed uit.
Ook ruimte voor de vrachtauto, die moet er natuurlijk ook op.
Lostcreek?
Als de mensen maar niet denken, komt ie met z'n oude baan weer!!!
Ik had dat toch niet gedaan, Small Creek was en is toch 'n mooie naam?
Jouw homepage, daar hoeft toch niet zoveel aan veranderd te worden?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Gerard Wassink op december 13, 2013, 11:00:44


Als ik zo'n oplossing moet maken gebruik is een vastgelijmd messing buisje, waar de steldraad doorheen loopt. Dan verbuigt er niets.

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel als je de aandrijving onder de baan monteer hoe gaat de draad dan door het styrodur naar boven.

JohnT

Citaat van: JohnT op december 13, 2013, 12:31:47
Citaat van: Gerard Wassink op december 13, 2013, 11:00:44
Als ik zo'n oplossing moet maken gebruik is een vastgelijmd messing buisje, waar de steldraad doorheen loopt. Dan verbuigt er niets.
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel als je de aandrijving onder de baan monteer hoe gaat de draad dan door het styrodur naar boven.

Oeps...  :-[
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Hi Allemaal,

Hier mijn oplossing voor de wisselaandrijving.
Ik vond nog wat wisselmotoren voor bediening onder de baan.






Eerst plak ik de twee stroken styrofoom op de baan zoals de rails gaan lopen en hou op de
plaats waar de wissels komen ruimt om de wisselmotoren in te bouwen. Op de uitsparing komt een
klein multiplex plaatje. De wisselaandrijving word nu onder het plaatje geschroefd met afstand-busjes. 
Het stangetje voor de aandrijving gaat door het plaatje.

Ik wil kijken of ik de wissels via mijn trottles kan gaan bedienen of anders via schakelaars op de baan.
Deze wisselaandrijvingen hebben  een constante spanning op de motor dus worden de wissels altijd goed aangedrukt.





Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

december 13, 2013, 16:31:30 #43 Last Edit: december 13, 2013, 16:59:26 by johnlostcreek
Citaat van: American op december 13, 2013, 11:05:18

Lostcreek?
Als de mensen maar niet denken, komt ie met z'n oude baan weer!!!
Ik had dat toch niet gedaan, Small Creek was en is toch 'n mooie naam?
Jouw homepage, daar hoeft toch niet zoveel aan veranderd te worden?

Hi Hans,

Is dan een mooie verassing voor de mensen, Toch
Het gaat me er meer om dat mijn baantje overeenkomt met de naam van mijn homepage. Vind ik wel handig

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: Gerard Wassink op december 13, 2013, 11:00:44
Citaat van: JohnT op december 13, 2013, 09:51:04
Mooie baan zo, btw kun je ook is uitleggen hoe je de wissels omzet? Ik ben vooral ge?nteresseerd in hoe je de dikte van het styrodur oplost. Ik bedoel hiermee de steldraad als deze lang genoeg is om door het styrodur bij de wisseltongen te komen is de uitslag veel te groot? En buigt de steldraad niet teveel door? Lijkt mij ook interessant voor anderen om te weten.

JohnT

Als ik zo'n oplossing moet maken gebruik is een vastgelijmd messing buisje, waar de steldraad doorheen loopt. Dan verbuigt er niets.


Hi Gerard,

Is trouwens ook een mooie oplossing

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl