Lostcreek RR in On30

Gestart door johnlostcreek, augustus 05, 2013, 01:16:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat probeer je te bereiken John?

Als je de bomen bedoelt lijkt het mij dat je deze te precies aanzet. Wat vager om zo juist de afstand te suggereren lijkt mij niet verkeerd.

JohnT

Hi John,

Probeer te bereiken een achtergrond als bos.
Moet wel naar mijn zin zijn.
Het is nog een beetje oefenen voor me om zover te komen dat ik denk. Dat is het.
Nog even de juiste kleuren verhoudingen proberen te vinden om wat diepte te krijgen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Om diepte te suggereren ga ik van de echte kleuren naar steeds meer pastel kleuren en uiteindelijk naar de luchtkleur toe.

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,

Hoe bedoel je dat

De kleuren die ik gebruik mee gaan beginnen en dan gaan mengen met de luchtkleur en die steeds meer gaan mengen met de kleur van de lucht ??
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Eigenlijk begin je met de achterste heuvels/bergen en dan werk je naar voren toe.
De kleur van de achterste heuvels vervaagd in kleur door de luchtlaag.
Hoe verder je naar achteren kijkt des te meer lucht zit tussen de kijker en het object.
Stel je lucht is licht blauw dan word de eerste heuvelrij licht blauw + een beetje blauw.
De volgende rij de kleur van de rij daar achter+ een beetje blauw.
Dat de volgende met de kleur van de rij er achter een heel klein beetje groen erbij.
Tot dat je de voorste rij de kleur groen geeft.
Een donkere partij met daarachter een lichtere rij geeft de suggestie van diepte.

Ton

Erare humanum est

Maar weer eens wat aan mijn baantje doen. Rails gepoetst en wielen schoongemaakt.

https://youtu.be/s2Y4jHZrWVM

groeten John LC

www.lostcreek.nl

Wie wat bewaard heeft wat. Jaren geleden een kitje bij Keith Weismann gekocht en vond dit weer terug in een doosje On30 spullen. Ben niet zo van het witmetaal maar goed toch maar even proberen er iets van te maken. Wel goed op gewicht.




In elkaar geplakt met seconden lijm en nr 5 kadees eronder. Gaten zitten al in de planken dus die hoef ik er niet in te maken  :(







En ff testrijden op de baan. Rijd goed  :)




In de spuitcabine




En een kleurtje met de airbrusch en de details alvast een kleurtje gegeven.




Boomstammen erop




En rijden maar




Nu even wat kleurtjes bij elkaar zoeken om de boel te weatheren
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Dat ziet er goed uit. Mooi dat je weer opgestart bent
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


Leuk zo.

Ton
Erare humanum est

leuk wagentje, weer eens wat anders dan de geijkte logging wagens

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Weer leuk om lekker te hobbyen  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Het ziet er weer mooi uit John. Tot nu toe een heel geslaagd geheel geworden.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Laatste tijd wel bezig geweest met wat verschillende dingen maar nog niet gepost. Dus toch maar weer eens doen.
 
Er zijn van die leuke keteltjes maar die moet je bestellen maar
(proberen zelf te maken is veel leuker. Toch) Ketel-expiriëns.

Had nog een rol van dat aluminium tape liggen en dacht daar kan ik wel wat mee gaan doen.

Een willekeurig stikkervelletje genomen en daar de sticker afgehaald.


En daar de tape opgeplakt en ff met de railgum de butsen en flutsen er mee proberen uit te halen. Nou ja als het maar vlak is dus .
De butsen en flutsen die er in blijven zitten is weer een mooie bijkomstighied. Word toch een oude ketel.



Even gebruik gemaakt van de hele vel dus nog een baantje tape erbij. Meteen maar de maat van het te gebruiken stukje afgetekend.



Dan het strookje op ziene kop en met een radarwiel out de naaidoos gebruikt om de klinknagels te imiteren.
Wel ff een lijntje gezet 1mm uit de kant. Kan mooi de liniaal langs dan loopt het toch nog een beetje recht.



Zo ziet het er uit



Tape er weer afhalen



En de strook op de ketel geplakt.



Trouwens de basis was een steradend buisje waar ik mijn figuurzaagjes al jaren in bewaarde. (Shit waar moeten die figuurzaagjes nu weer in.)
Op maat gezaagd en twee stukjes styreen op de kopse kant en de basis was klaar.
Ziet er nog niet perfect uit maar het werkt dus.

Nu nog de vulpijp erop proberen te maken. .
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Ik doe het al jaren zo , gaat prima.
Goed idee dat stickerbacking velletje.

Ton
Erare humanum est