Bart's Cookies in wording

Gestart door BvDoorn, mei 18, 2013, 19:14:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Al weer een paar weekeinden aan de slag met Bart's Cookies (ik hou nu eenmaal van die bisquits met een chocolade laagje en grove suiker er over heen). De fabriek wordt onderdeel van "33 Street yard". De basis is wederom die blauwe platen voor onder laminaat. Lekker makkelijk snijden en goed te lijmen met de gel "seconden lijm" van Bison.

Ramen en brandtrappen zijn van Tichy Train Group. Industrie ramen van Rusty Stumps en de muur folie van Micro-Mark.
Doel is om eerst het gebouw volledig te maken zonder de industrie ramen. Dan alles licht te spuiten met matte lak. De folie van Micro-Mark is namelijk geprint en gaat uit lopen als er water op komt. Hierna gebieden met nat zee zout te besprenkelen. Dan alles spuiten met gebroken wit waarna ik het grove zeezout weer weghaal, in de hoop dat de onderliggende baksteen structuur dan weer zichtbaar wordt.
Hierdoor moet het gaan lijken of de verf links en rechts al afgebladerd is  ;D. We gaan het mee maken.

Hieronder de foto's van de stappen in het process; Niet meer foto's betekend gewoon dat ik nog niet verder ben gekomen.


De basis met daarop de hoogte aangegeven van de ramen


Micro-Mark folie. De steun beren zijn van op maat gesneden 2 mm karton


De ruwwbouw op locatie. De eerste raampartijen voor industrie ramen zijn uitgesneden. Eerst de folie en dan snijden gaat makkelijker dan andersom.


Nog even een shot vanuit een andere hoek. Op de blinde muur komt een grote reclame van de jaren 60. Ik moet alleen nog uitvogelen welke en hoe.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn



Mooi man....

Ton
Erare humanum est

mei 19, 2013, 19:01:27 #4 Last Edit: mei 19, 2013, 19:25:06 by BvDoorn

Volledig van muurplaat voorzien en alle ramen en deuren uitgesneden. Voor de rest was het te mooi weer om binnen te zitten.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Citaat van: BvDoorn op mei 19, 2013, 19:01:27

Volledig van muurplaat voorzien en alle ramen en deuren uitgesneden. Voor de rest was het te mooi weer om binnen te zitten.

Mooi weer? Waar waar waar.

JohnT

Ziet er erg goed uit Bart, mooie nood trappen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

John, in het beste plekje van Nederland natuurlijk (tenminste vandaag :-). Zeeuws Vlaanderen, 19 graden, licht bewolkt, matige Oosten wind draaiend naar het NNW. Mijn echtgenote geholpen haar bijenvolk te splitsen;


Zoals je ziet, geen treinen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Beetje koud vergeleken met de 22 hierzo, maar wel lekker aan het water.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ziet er heel mooi uit  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: BvDoorn op mei 19, 2013, 20:49:54
John, in het beste plekje van Nederland natuurlijk (tenminste vandaag :-). Zeeuws Vlaanderen, 19 graden, licht bewolkt, matige Oosten wind draaiend naar het NNW. Mijn echtgenote geholpen haar bijenvolk te splitsen;


Zoals je ziet, geen treinen.

Zit hier met de kachel aan, amper 14 graden, maar weer on topic. Mooie hobby trouwens bijen heb ik ook nog gedaan.

JohnT

Weer een stapje verder. Het loading dock is klaar en rechts het gebouw ook voorzien van brand trappen. Het gaat niet snel, maar stap voor stap  :)





Ik twijfel alleen nog of ik nog een "bovenlicht" maak naast de dock deur  :P moet daar nog een nachtje over slapen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat ziet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Na een paar maanden weer iets aan Bart's Cookies kunnen doen.

Het gehele gebouw in de mat lak gespoten. Na drogen (erg korte droog tijd met 32 graden :)) met grof zeezout bestooid en nat gemaakt met de bloemspuit. Helaas toch wat van die muurplaten los gekomen dus moet die morgen er voorzichtig afhalen en opnieuw opplakken  :(.

Toen alles droog was met vuilwit over gespoten. Daarna voorzichtig de zoutkristallen weggehaald.

Afijn, fotos's hieronder. Nu nog wat herstelwerk (die muurplaten) en verder met weatheren. Regenpijpen erop, etc.


Overzicht van de voorgevel.


Detail linkerkant loading dock


Hoek "The Juce Company" en "Bart's Cookies". Je kan hier zien dat de muurplaten losgekomen zijn.

Verder 2 wagons voorbereid om te weatheren, maar dat is voor de volgende keer.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf