BLI quantum sound

Gestart door dutchbuilder, maart 19, 2013, 21:29:51

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik doe het wel even via de mail, dat is een stuk makkelijker.

Ton
Erare humanum est

Ton, bedankt voor het sturen van de mail plus manual. Ik heb die uitgeprint wel liggen maar dit is handiger ;)

CV's; ik lees voor je chuffrate nergens iets over de 49 en 50, die zijn specifiek voor de configuratie en toewijzing. 56 is wel voor de chuffrate en die staat standaard op 32.
De formule is: 4 gedeeld door N maal 32. De waarde daauit voortvloeiend is je CV waarde die geschreven moet worden in 56. De standaar formule gaat uit van 4 chuffs per omwenteling. Wil je er 2 wordt het 4gedeeld door 2 maal 32. Dat is 64 en moet dan worden geschreven in CV56. Loop je voor of achter moet je de waarde met 1lager of hoger veranderene en proefondervindelijk vaststellen wat de juiste waarde is.

Ok? :) ;)

oktober 07, 2014, 13:04:57 #17 Last Edit: oktober 07, 2014, 14:44:55 by dutchbuilder
Bedankt voor het lezen maar dat laatste had ik ook al gezien.
Maar wat bedoelen ze dan met CV 56.12?
Want het laatste getal kan ook een andere waarde hebben en dan heeft CV 56 ineens een andere functie.
Achter de kop van CV 56.12 staat PI=12, of te wel primary index
En PI =CV49......of zie ik dat verkeerd.
En hoe geef ik dan aan hoe ik .12 in kan geven?
Om even nog wat duidelijker te zijn , ik programmeer nu on track en niet op de programmeerrails.
Lijkt me logisch als je de chuffrate wil aanpassen.
o ja en nog wat....als ik een cv aanpas dan zegt de decoder wat ik gedaan heb in spraak.
Als ik CV 56 aanpas gebeurd er niets.

Ik heb net CV49 de waarde 12 gegeven en bevestiging gekregen in spraak , daarna CV 56 waarde 32......nothing happening ook niet in spraak....CV56 vreet dat getal (elk getal) niet.

Ook nog CV50 op 0 gezet (fwd/rev state)
VC49=12 (PI2), CV50=0 (PS0), en geprobeerd CV56 op 32 te zetten.
Zou goed moeten zijn.......No joy.


Ton
Erare humanum est

Heb je hier niks aan?

The QSI Quantum and QSI Quantum Titan sound-decoders, like sound-decoders from certain other manufactu
rers,use Indexed CVs to reduce the amount of memory needed to store Configuration Variables. In this document, an Indexed Configuration Variable (CV) will always be written in one of two forms:
? Singly-Indexed CV: CVn.PI
? Doubly-Indexed CV: CVn.PI.SI
where n is the number of the Indexed CV;PI, the Primary Index, is the value stored in the Primary Index Register
(CV49), and SI, the Secondary Index, is the value stored in the Secondary Index Register (CV50). One rule that
must be observed whenever an indexed CV is programmed is:The Index Register(s) CV49 (and CV50, if applicable)must always be programmed before the indexed configuration variable CVn is programmed.For example, in order to assign the value 1 to the singly-indexed Configuration Variable CV56.4, the following two CV?s must be programmed as specified below and in the order listed:
CV49 = 4
CV56 = 1

JohnT

Dank je John maar dit heb ik ook gelezen.
En precies wat in de laatste regel staat heb ik geprobeerd en werkt niet.

Ik heb nog eens even diep zitten nadenken over wat dan het probleem zou kunnen zijn waarom ik CV56.12 niet kan veranderen.
Dit is mijn voorlopige conclusie:
1. Het QSI manual is algemeen en niet specifiek voor deze  0n30 C16.
2. CV56.12 kan niet veranderd worden omdat de chuffrate gekoppeld zit aan een mechanische feedback-koppeling met de motor.
N.l. een magneetje in het vliegwiel dat een reed contact schakelt, die zelf weer in verbinding staat met de decoder.

Ik geef voorlopig nog niet op maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het niet gaat werken.
Jammer......want de decoder doet het best goed.


Ton
Erare humanum est

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja dat is het zelfde als John en ik in hebben getikt......
Heb ik gedaan...
Cv49=12 en CV50=1
en dan CV 56.12 de waarde 32 geven( 4 chuffs per revolution).....maar dan houd het op CV 56.12 accepteert geen input.
Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is programmeren op de programmeer-rail.
Maar dat is BS als je de chuffrate wil aanpassen.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op oktober 07, 2014, 22:28:28
.....maar dan houd het op CV 56.12 accepteert geen input.
Het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is programmeren op de programmeer-rail.

Zou het ook kunnen dat deze sounddecoder wat meer 'umpf' nodig heeft om geprogrammeerd te worden?
Dan is het programming track een goed eerste idee.
En anders wellicht een programming track booster?

Succes Ton!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

oktober 07, 2014, 23:10:23 #23 Last Edit: oktober 07, 2014, 23:12:10 by dutchbuilder
nee dat zeker niet Gerard.
De normale rij CV's in on track mode programmeren gaat als een dolle.....
Het master volume was ook geen probleem.
En CV1 was prima te programmeren op de prog. rails.....gaat niet on track met de Lenz.

Ton
Erare humanum est

oktober 08, 2014, 01:21:59 #24 Last Edit: oktober 08, 2014, 01:26:53 by Janbouli
Volgens mij  is het
CV49=12
CV56=32

Als ik goed lees is dit CV56.12 de waarde 32 geven

Als je doet wat jij zegt dan ben je volgens mij CV56.12.1 de waarde 32 aan het geven
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja idd, maar dat zou niet uit moeten maken.
Status 1 in CV50 is FWD/REV state.
Maar met of zonder de input op CV50 maakt niet uit.
Blijft onmogelijk om CV 56.12 te veranderen.
Zo meteen eens proberen op de prog. rails.
Kijken of 56 het dan wel vreet.
wordt vervolgd....

Ton

Erare humanum est

tijdens het programmeren op de prog. rails van CV56.12 krijg ik een error 02 op mijn Lenz.
Dat betekend dit:

During the programming or reading a decoder CV no decoder
confirmation was received. This can be caused by the decoder not being
properly connected to the programming output, the decoder is defective
or not installed correctly, or the programming track is not connected
properly.


Hum?!
aan het laatste kan het niet liggen.
Die prog. rails doet het uitstekend.
CV49 is zonder probleem te programmeren en terug te lezen.
Alleen die #%$#%$ 56 doet het niet.

Maar eens een mailtje naar de BLI Boys sturen.

Ton

Erare humanum est

Mailtje is weg....ben benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Wordt vervolgd.

Ton
Erare humanum est

Zou het zo'n gevalletje 'OEM-decoder' kunnen zijn, waarbij dat CV er gewoon niet in zit?

Ik weet dat Roco soms ook van die bagger (gestripte el cheepo) decoders af fabriek monteert...

HTH,

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Vergeet de Soundtrax decoders in Bachmann niet.
Die zijn ook niet kompleet.

Ton
Erare humanum est