Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ga d'r bijna van blozen  :-[

Niet erg veel te zien deze dagen, bezig met snoertjes en wisselaandrijvingen....


Serieus, Martin? Maak je zelfs je kroonstenen van hout?  :D ;)
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop


augustus 17, 2013, 00:32:39 #258 Last Edit: augustus 17, 2013, 00:34:41 by milocomarty
Zo effe een korte SBS voor de wisselstellers. Gebruik hiervoor berken multiplex in de diktes 12 en 6,5mm. Zaag deze in stroken van 60 en 24mmBegin met het zagen van de basisplaatjes in een lengte van 145mm dit heeft meer te maken met het feit dat de facia van mijn baan maar 60mm hoog is. Daar boor ik op een hoogte van 50mm van de bovenzijde een gat van 4mm op het hart.En jas er met een 25mm forstnerboor een sleufgat in om de schuifaschakelaar kwijt te kunnen..



nadat ik hiermee klaar ben lijm en spijker ik een blokje van 30x60 haaks op het basisplaatje (voor mensen zonder tacker, schroeven kan ook)



Nu effe een 24mm schuifschakelaar monteren op een hoogte van 100mm en gelijk maar een schroef M4 van 28mm lengte met een moer en een plaatje vastzetten..



Strookie 6,5mm afkorten op 135mm en er op 50mm een 4mm gat in boren, gevolgt door een gat van 10mm op een hoogte van 100mm met een volgende gat van 5,5mm op een hoogte van 125mm..



Topjes afronden op de bandschuurmachien er moet iets vrijheid zijn tussen de bovenzijde vn de basisplaat en het bewegende deel...vastzetten tussen 2 carosserieringen en een borgend moertje..



Bovenin het bewegende deel boor ik een gaatje iets kleiner als het gebruikte verenstaal en druk hier dus een stuk van dat staal in met een combinatietang..



Nu schroef ik ze tijdelijk onder de modules na de juiste plek te hebben bepaald...



je zou er nu eigenlijk al een trekstang aan kunnen jassen maar heb zelf graag een iets andere manier van wisselsomgooien, rest komt nog..
Stay tuned, more to follow


Dank je Martin
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thnx, laat ik 'm maar 's afmaken dan  ;)

Het vervolg. Schroef ze onder de modules om ook effe te bepalen in welke stand van de schakelaar de punt welke polariteit heeft en noteer dat effe op de machine. Daarna een kroonsteentje en een klein beetje soldeerwerk..



Tevens kan ik al wat bekijken waar de stangen moeten lopen, en bepaal op die manier de lengte van de hefboom. In dit geval lijm en spijker ik er een stukkie plex van 55x60 onder met een 4mm gat een 10mm van de rand....



en zet er effe een M4 schroeffie in.....



Hefboom krijgt in dit geval omdat de machine in een vreemde hoek op de facia staat een wat afwijkende vorm...



Gaten 4mm op 45mm en 60mm..en erop gezet..



Aan de zijde van de andere hefboom een 2mm gaatje geboord en er een 3x40 houtschroef in gedraaid..



en zo kan ie dan onder de baan..



Gebruik een oog met M4 op de schroef, die ik niet al te vast zet tussen 2 plaatjes en een borgmoer, hier komt dan weer een M4 koppelmoer op die verder gaat in een 4mm lasdraad met aan beide zijden M4 getapt. zodoende past er aan de facia kant een meubelknop op..
Thats it...easy...

Ziet er heel indrukwekkend uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Heel netjes

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Wouw!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Ah... We mogen weer reageren...

Mooi werk Martin!!!
thnx voor de tutorial.
Jeroen

Dank heren !

Zo na een wat heftig weekend met een leuk potje voetbal maar 's een begin gemaakt met een kleine loods.....




Hi Martin,
Goed gereedschap is toch het halve werk, zegt men!
Ondanks alles toch weer voortvarend te werk gegaan.
Ik ben toch erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ziet er goed uit die bediening Martin.. lijkt me betrouwbaar en ook goedkoop! vraagje, hoe je die kleuren zo krijgt van je loods ....ziet er wel heel erg mooi uit zeg....of heb ik het ergens gemist..
Grtz Robin.

Grijze kleur is een stain die ik na droging insmeer met terpentine en voordat die helemaal droog is met acrylverf (paar lagen) trek er daarna een mesje doorheen (alleen door de laklaag) en dan met plakband gaan trekken, de verf wordt dan onregelmatig mee genomen. Gejat van Chuck Doan.. ;)