Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De plannen voor de Noas Cove baan lopen zo uit de klauw dat de doelstelling deze in 2014 tentoon te stellen eigenlijk niet haalbaar zijn. Zover door ontwikkeld dat ik uiteindelijk op 16 meter rondlopende baan uitkwam zou dat betekenen dat er 1,25m per maand compleet klaar zou moeten zijn. En das ook in mijn tempo niet te doen.
Vandaar dat ik maar een stap terug heb gedaan en me ga concentreren op Mara Harbor. Blijft een onderdeel van het totale plan maar met een lengte van 4.4 meter is dit beter te overzien en de gestelde deadline te kunnen halen. Een deel van de rail ligt er al en is getest qua rijden / rangeren.



Vandaag de laatste 2 modules voor dit stuk klaar gemaakt en een begin gemaakt met het boren van plm 500 gaatjes voor de palen van een grote werf.
Tevens besloten om van de bouw verslag te gaan doen in een aparte draad. Deadline OntraX 2014.

Heel verstandig om een stap terug te doen. De hobby moet geen moeten worden anders is het geen hobby meer. Tenminste zo denk ik er over.

JohnT

Stapje maar John, dit is in ieder geval in een jaar af te bouwen  ;)

Weer een veelbelovend project Martin, gaan we weer lekker volgen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Zo met OntraX achter de rug kunnen we terug naar de orde van de dag en weer wat aan 't knoeien gaan met de modules voor volgend jaar...
In de ruwbouw grotendeels klaar, pakweg een 500 gten voor pijlers geboord. Landhoofd voor de connectie met het vaste land eraan geknetterd. De gaten zijn voor module connecties en de wisselaandrijvingen, worden verstopt in van die dichte bakkies waar normaal dikke keien inliggen om een werf op z'n plek te houden...





sporenplan is nog redelijk goed te zien tussen alle gaten..

Zo dan!!!!!
Makkelijk he zo'n werkplaats.

Ton
Erare humanum est

Numeriek bestuurde boormachine ?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op maart 12, 2013, 23:35:16
Numeriek bestuurde boormachine ?

Uh.....timmermans oog?????

Ton
Erare humanum est


Citaat van: milocomarty op maart 13, 2013, 00:38:03
En een festool accuschroever  :P ;)

Wow , en ik denken dat een Makita duur is.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op maart 13, 2013, 13:03:39
Citaat van: milocomarty op maart 13, 2013, 00:38:03
En een festool accuschroever  :P ;)

Wow , en ik denken dat een Makita duur is.
Appels met peren....  ;D ;D ;D ;D ;D
Jeroen

Wat is duur Jan als je er dagelijks mee werkt en je er de kost mee moet verdienen, heb er btw 3 van  ;)

Zo bijna klaar met het basis hout gebeuren, paar module verbindingen gemaakt, M8 bout met een slagmoer



daarna een paar doosjes om deze gaten gebouwd om deze en de gaten voor de wisselaandrijvingen te verbergen...



Ga deze bekleden met hout, moeten gaan lijken op deze  hoekige dozen die normaal gevuld zijn met rotsblokken. Die hangen normaal onder zo'n werf omdat ding met heftiger weer op z'n plek te houden, geen idee hoe die heten.
Daarna maar eens een begin gemaakt met het zagen van paaltjes, heb ze klaar voor de kleinste module...



klaar voor een grain and stain. Een dezer dagen nog effe wat schaalhout maken om bovenop die paaltjes te donderen en wat om te schoren, zat te doen dus...

Goed gereedschap mag idd wat kosten Martin, maar ik dacht dat de professionele lijn van Makita al zo'n beetje het duurste was , met 500 euro.

Je gaat overigens weer als een speer.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Weet het, dure meuk. Heb drie van die dingen  ::) Maar die hulpstukken en de centrotec is zoooooooooooo makkelijk..

Hi Martin,

Dat is weer een mooie bak en je hebt er aardig de gang in.
Je hebt er in ieder geval goed gereedschap voor om dit soort dingen te maken.
groeten John LC

www.lostcreek.nl