Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thanks !

Nog wat lopen schilderen / spuiten aan de kade muren, uiteindelijk de paaltjes op hun plek gelijmd en maar wat plaatjes geschoten. Zo krijg je een idee van de uiteindelijke scene. Morgen maar eens wat enamel zooi gaan lopen smeren ..






Heel mooi Martin
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

november 09, 2016, 21:49:10 #1562 Last Edit: november 09, 2016, 21:57:12 by BvDoorn
Sfeertje is perfect. Ik mis alleen de mosselen op de palen...
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Leuk , een hele maaltijd.
Is weer eens wat anders dan uit de muur eten.
Weet je wel hoeveel paaltjes Martin heeft staan op die layout?

Ton
Erare humanum est

Waarschijnlijk genoeg om een leuk restaurant te bevoorraden. Ik woon in een Mosseldorp (zoek Philippine maar eens op het internet op). Schelpen en waterpokken groeien alleen niet op vers geteerd hout. Voor de rest zitten ze echt overal op en nu Martin zo vreselijk in het detail is beland (wat een lust is voor het oog trouwens) lijkt mij het aanbrengen van aangroei op de houten palen die in het zicht staan een mooie toevoeging en uitdaging.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Toch  de foto's die ik zo van Maine zie zijn ze niet zo extreem aanwezig, lijkt meer een soort drekkige algen aanslag..

Martin, dat plaatje klopt wel denk ik. Het hangt ervan af waar je bent. Gloucester had op de zuidzijde van de haven, waar wij meestal lagen, meer last van "clamps" op de palen dan de noordzijde. Ik vermoed dat het toen lag aan een sewer pijp die aan de noordzijde van de haven loosde. Veel fosfaat, veel algen en dus weinig schelpen.

In St John (tij verschil van dik 10 meter) zag je alleen op het laagste gedeelte van de palen schelpen zitten, maar dan waren het er ook veel. Dit kwam alleen bij spring tij blood denk ik.

De "locale" restaurants waren daar erg gericht op kreeften maar je kon toch overal ook mosselen, zwaarden, een soort kokkel en een soort nonnetjes als menu kopen. Deze kwamen allemaal uit de regio.

Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zal laters eens wat proberen Bart, denk dat ik dat voor Warley niet meer haal...

Langzaam maar zeker gaat het de goede kant op en komt het werf gedeelte ook wat meer af. Vandaag eens wat aan het knoeien met reclame en aanverwant gedoe. Borden uit geprint papier wat geweathered met acrylverfjes en diverse kleurtjes pigment, krijgen later nog wat meer vuil net als de geschilderde letters op panden van de kolenboer. Stikker velletje geprint met de desbetreffende teksten, lettertjes uitsnijden en wat verf erop met de luchtkwast. Zit er over te denken de volgende keer eens wat te kloten met een chipping medium eronder of van die washable acrylverven om een wat meer verweerde look te krijgen. Maskers uit een stikkervel bevallen me trouwens prima..alhoewel het wel wat van het geprinte bord erboven meenam..






Borden zijn zeer goed gelukt Martin , dat Coverall bord is schitterend.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


U is weer goei bezig, Martin!  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Thanx !!

Paaltjes en nog meer paaltjes, kleine details...










Ronduit; mooi!!!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Kwam je daar nog een beetje bij , die paaltjes helemaal onder het dek?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

een lust voor het oog, schitterend

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden