Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dank u..

Bart bedoelde eigenlijk meer of het zout in de omgeving geen wittige aanslag strepen op de daken zou achterlaten.. zullen er maar meeuwenkak van maken dan..

augustus 25, 2015, 14:02:55 #1336 Last Edit: augustus 25, 2015, 14:05:12 by dutchbuilder
Over meeuwen gesproken.......daar heb je er zeker ook nog een hele zwik van nodig?
Ik vind dat optrekkende vocht in dat geveltje heel erg realistisch.

Ton
Erare humanum est

Die groene kleur doet het ook aardig. Welke is dat
groeten John LC

www.lostcreek.nl


Geloof dat ik nu wel tevreden ben. Na alle plank einden te hebben behaneld met een A/I wash en de AK slimy grime heb ik de hele steiger een wash met een A/I mix van zwart, bruin en sepia gegeven gevolgd door een drybrush met een acryl titanium buff dark. Had toen nog niet het idee dat de oude geweatherde houten look er was en de harde randen door het drybrushen zagen er eigenlijk wel eigenaardig uit. Nog maar een wash dan, dit keer met grijs, walnoot en zwart....ben aardig content met het huidige resultaat, nog een beetje een roesttint op de plank einden naast de rails en dan heb ik nog maar 1,2 meter te gaan..zit er over te denken hier maar eens een videootje van te schieten.....








Mooi, net ect zo.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Heel mooi, videootje is altijd goed wil je dan wel meer omschrijven wat je gebruikt voor de beginners onder ons? Veel afkortingen zijn voor die mensen onbegrijpelijk.

JohnT

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Ik zie maar 1 afkorting namelijk A/I , alcohol en ink.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

En google is je beste vriend...als ik nog moest beginnen waagde ik me niet gelijk hieraan maar deed eerst wat eenvoudigers..daarnaast om eerlijk te zijn zal de video engelstalig worden..en die snappen de meeste afkortingen wel..

Met wat subtiele roest tinten op de uiteinden van de planken langs de rails vind ik dit stuk wel af, op naar de volgende 1,2 meter...Tevens een begin gemaakt met mosjes en grassen tussen de klinkers, ok nog geen gras maar dat komt eraan..Plaatje van al de weathering producten die gebruikt zijn op de titanium buff dark acrylic verf en de A/I washes na. Recept voor eerst gebruikte is alcohol met 5ml sepia, 5ml brown and 5ml black Daler Rowney FW acryl inkt. De andere bijna indentiek maar dan met Sennelier walnut and grey en FW zwart. Sennelier is een shellack inkt die constand stevig geschud moet worden. De inkt is we met water te verdunnen maar wat slechter met alcohol, de pigmenten klonteren wat samen, een les voor een volgende mix..






Citaat van: milocomarty op augustus 26, 2015, 23:12:46
En google is je beste vriend...als ik nog moest beginnen waagde ik me niet gelijk hieraan maar deed eerst wat eenvoudigers..daarnaast om eerlijk te zijn zal de video engelstalig worden..en die snappen de meeste afkortingen wel..

Dan houd het op, inderdaad die Engelstalige handleidingen staan vol met afkortingen en moet je als leek telkens met Google zoeken naar een verklaring, dit leest niet prettig laat staan dat je dit tijdens een videootje moet doen. Terwijl het voor de schrijver/verteller toch niet zoveel moeite hoeft te zijn om het beestje bij de naam te noemen?

JohnT

Ik heb zelf niet zoveel moeite met het onthouden van afkortingen die ik al eens opgezocht heb..
Vind het aardig frappant dat ik op de 4 andere Nederlandstalige fora waar ik mijn berichten in plak deze vragen zelden of eigenlijk nooit krijg..

Martin, dat gras tussen de stenen is erg goed geworden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn