Mara Harbor

Gestart door milocomarty, maart 07, 2013, 01:08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thnx ! En ik vond elke 4e wel genoeg  ;)

Zo maar 's naar wat rotsig gedoe, heb al een tijdje dat ik Mario's Frocks graag wou proberen. Bij een laatste zending zat er toch een zooi schuimrubber als verpakkings materiaal, mooie gelegenheid om te recyclen...basismateriaal



scheuren, zagen, snijden scheuren en op z'n plek plakken met een MS polymeer (bison express spul)...



had nog een zakkie Gyproc 45 gatenvuller (voor gipsplaat) staan, ooit eens gekregen van een stukadooroom, aanmengen tot een pannekoekmixje (beetje dun dus) en met een grote kwast de zooi insmeren..



gister al een stukkie gedaan, daar een 2e laagje....



Weet niet of het teveel is, misschien kun je het met een laag en een laag latex ook redden ?..
Maar eens een plaatje van de rotsies...



en wat close-ups..





Erg simple en snelle techniek die er ook nog 's prima uitziet IMO...

Ziet er goed uit Martin die brug.   Mooie doorkijk.
Ben blij dat ik het ook in het echt heb kunnen zien

Gr John  LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Zoet er goed uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Martin,

Wat een goed idee met dat schuimrubber en werkt goed zo te zien  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Is idd een aardig idee, veel gebruikt door skippy vrienden als Mario, Geoff Nott enzo...

Ik heb deze methode wel eens meer voorbij zien komen op het net......de vraag rijst dan op.....is het stevig genoeg?

Ton
Erare humanum est

Lijkt me wel Ton, zijn een aantal skippy bouwers die dit al jaren toepassen op hun tentoonstellings baantjes..gaan het zien  ;)

Hoi Martin,

Schuimplastic als rots. Mooi idee, en mooi uitgewerkt. De brug is ook fraai, al heb ik wel meer het gevoel dat de brug nu meer de aandacht trekt t.o.v de Mill. Ben benieuwd naar de verdere resultaten met het schuim.

Groet,
Michel

Da's ook de bedoeling Michel, eigenlijk moet bij een tweede keer kijken de Mill wat meer aandacht gaan trekken

Nou, da's dan gelukt  :D :D

Groet,
Michel

Zo effe wat RAL 8022 latex over de zooi gesmeerd, nieuw pandje gemokkedup, wou het ergens de naam van Geoff Nott geven weet allen nog niet wat ie gaat verpatsen of maken, en wat oude kreeftehutjes in de scene gejast..







de ruimte tussen de lokloods en de hutjes , tja daar komen waarschijnlijk nog 2 kreeftemannen woonhuizen...






mooie doorkijkjes zo!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Lekker sfeertje,

CitaatZo effe wat RAL 8022 latex over de zooi gesmeerd, nieuw pandje gemokkedup, wou het ergens de naam van Geoff Nott geven weet allen nog niet wat ie gaat verpatsen of maken, en wat oude kreeftehutjes in de scene gejast..

Kreeftenfuiken,kratten,manden?

JohnT

Lekker zo?n paar dagen prutsen, meer pandjes in de ruwbouw, harde laag over de kustlijn, pakweg 400 plankies gemaakt voor het dek van de werf...
Eerst maar ?s een plaatje wat ?k wat bijgesneden heb...



Globaal dus het beeld tussen facia en fries..
Paar nieuwe pandjes in elkaar gejast, althans de ruwbouw..









Zullen sommigen wel zeggen dat de rails wel erg dicht langs wat vissershutjes loopt, maar ga er van uit dat die en de weg erheen er eerder waren dan het ijzeren paard, die hun zooi in elke beschikbare hoek neer pleurden..

De kwijldoekjes zijn reeds tevoorschijn gehaald!
Krijg je dat nog wel naar boven?
Of moet je de werkplaats gaan verplaatsen? ;D

Ton
Erare humanum est