Remslangen

Gestart door JohnT, januari 21, 2013, 14:11:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Het  is wel kijken of het te maken is in N kijken met die visdraad wat Jan zij maar dan moet je ok nog eens kijken hoe maak je de magneet vast aan de visdraad , en noem maar op  ::)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

CitaatWat dacht je van een gevlochten rond draadje?
Misschien zo'n gewonden gitaar snaar (6E). Die zijn van nikkel dus kan je ook het hele draadje magnetiseren. Hoef je ook niet te pielen met kleine magneetjes erop plakken enzo :).

Citaat van: coenvanhasselt op januari 21, 2013, 21:42:01
CitaatWat dacht je van een gevlochten rond draadje?
Misschien zo'n gewonden gitaar snaar (6E). Die zijn van nikkel dus kan je ook het hele draadje magnetiseren. Hoef je ook niet te pielen met kleine magneetjes erop plakken enzo :).

Dat is veel te stug , krijg je never nooit de bocht om!
En in N word dat leidingkje wel heel kort.
Ton
Erare humanum est

Denk dat de isolatie van een stroomdraadje het makkelijkste is. Pennetje op het magneetje lijmen en dit in het draadje lijmen.

JohnT

Citaat van: JohnT op januari 22, 2013, 10:07:41
Denk dat de isolatie van een stroomdraadje het makkelijkste is. Pennetje op het magneetje lijmen en dit in het draadje lijmen.

JohnT

Heb ik ook gedacht , maar eigenlijk is alles te groot voor N-schaal
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 22, 2013, 17:57:20
Citaat van: JohnT op januari 22, 2013, 10:07:41
Denk dat de isolatie van een stroomdraadje het makkelijkste is. Pennetje op het magneetje lijmen en dit in het draadje lijmen.

JohnT

Heb ik ook gedacht , maar eigenlijk is alles te groot voor N-schaal

Ja dat wel zeker ook nog als het magneetje niet kleiner is dan 1X1mm. Slangetje kan erg dun zijn hoor, neem hiervoor is de isolatie van decoderdraad.

Btw, voordelig decoderdraad vind je in oude usb-kabels, hier kun je een hele bos draadjes uithalen even voorbijgaand aan het feit of het de juiste kleuren zijn.

JohnT