Paasritten Maasoever Spoorweg Barendrecht 2022

Gestart door usarene, april 19, 2022, 21:32:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo.

Hier wat foto s van onze Paasritten gehouden maandag j.l.
We hebben meer dan 1000 mensen rond gereden en het was, met meerdere treinen op de baan, best gezellig.
Ook onze toekomstige leden waren al aanwezig, jong geleerd, je weet wel.
Dit is ongeveer wat je mist als je niet naar de open dagen van ons komt kijken!

Groeten van René.


Je hebt zo een leuke trein samengesteld, René!

En zo op de foto's te zien hadden jullie er prima weer bij!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Hallo heren.

Het weer was prima zo en het sfeertje ook.
5 wagons is een leuk stammetje, de lok trekt het makkelijk en zo blijft het overzichtelijk, er zijn nog een boxcar en een hoppertje dus er kan nog meer achter en dat gaan we t.z.t. ook proberen, ook hebben we nog 2 set draaistellen met boomstammen maar die zijn wel erg zwaar.
De box en stock car zijn niet van mij maar ik mag ze wel lenen, wel geholpen met bouwen want ik zou er ,,verstand,, van moeten hebben met mijn Amerikaanse treinen achtergrond!
De stockcar is wel goed gedetailleerd, ik verzin er steeds weer wat bij en kan dat dan ook nog onderbouwen met foto,s en zo en de eigenaar vind het tekenen van kleine onderdeeltjes en die 3d printen en dan monteren ook leuk om te doen dus win/win.

Groeten van René.

Mooi om te lezen René, over 3D-printen iets waar ik mijzelf ook mee bezig hou. Zijn die onderdelen dan wel sterk genoeg? Of hebben die onderdelen die je noemt geen dergelijke functie.


JohnT

Hallo John.

De delen waar het om gaat hebben geen belangrijke functie, wel zichtbaar.
Denk dan aan het tandwiel en pal van de rem stang waar het rem wiel aan vast zit, de deurstoppers, de recht/schuine delen van een stock car waar de schuine draadeinden in komen met boutenkoppen, het steungedeelte van bovengenoemde rem stang, de remklep ect.
Ook de markerlampen van mijn caboose zijn door hem geprint, zie foto, maar dan zo dat er ook een lampje in past en afgewerkt met gekleurde ruitjes.
Er is ook een handrem wiel geprint maar dat kon niet goed tegen de hitte van de zon dus die zijn nu van metaal gemaakt.
De delen zijn wel redelijk groot, ongeveer 1 : 6 dus wel voldoende materiaal.
Het is wel mooi wat er gemaakt kan worden en ik heb ook een cursus gevolgd om 3d te kunnen tekenen maar dat ging mij iets te ver, kon het maar moeilijk onthouden en als ik nu wat nodig heb vraag ik er gewoon om en komt het voor elkaar, dat is dan weer het mooie van onze club!
Ik hoop je vraag voldoende te hebben beantwoord.

Groeten van René.