Dood spoor

Gestart door Frits, februari 26, 2022, 07:04:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helaas moet ik vaststellen dat ik op een dood spoor terecht ben gekomen. Omdat ik met de elektronica flinke problemen verwacht. (programmeren is niet eenvoudig) kom ik tot het besef dat mijn bouwsels wel nooit zullen gaan rijden. Bovendien staat het bouwen van de spoorbaan zelf mij tegen.
Alles bij elkaar heb daarom besloten met mijn spoorwegmodelbouw te stoppen. Ik wens jullie veel succes.

Frits
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

februari 26, 2022, 08:58:41 #1 Last Edit: februari 26, 2022, 09:01:27 by Joop_L
Ai, dat is jammer Frits. Ik volge je bouwseltopics in stilte maar met genoegen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Heel jammer Frits.


Misschien is eenvoudiger beginnen nog een optie? Mogelijk heb je teveel van jezelf gevraagd.


JohnT

Oei, dat is niet zo leuk.
Helemaal er mee gestopt, van de ene op de andere dag?
Al jouw kennis gaat nu wel verloren voor ons.
Heroverwegen misschien?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Frits op februari 26, 2022, 07:04:56
Helaas moet ik vaststellen dat ik op een dood spoor terecht ben gekomen. Omdat ik met de elektronica flinke problemen verwacht. (programmeren is niet eenvoudig) kom ik tot het besef dat mijn bouwsels wel nooit zullen gaan rijden.

Frits

Als dat het grootste probleem is; er zijn altijd mensen die je willen helpen met die materie. Je hoeft echt niet alles zelf te kunnen om toch lekker digitaal te kunnen rijden. Ik vermoed dan ook dat er meer achter het stoppen zit dan alleen dit ;)

Jammer, ik zou het nog eens heroverwegen als ik jou was.

Succes met waar je je nu mee bezig gaat houden.

Misschien ga ik nog eens opnieuw beginnen met een eenvoudiger plan. Kleiner van afmeting, maar in een grotere schaal dan 0n3. Gewoon standard gauge 0. Ik kan dan gebruik maken van bestaande RC controller set voor een heli of een auto. Kost iets meer, maar scheelt heel veel tijd om een programma te ontwikkelen.
Ik bekijk het allemaal nog wel even.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Overweeg eens 16mm scale

Hebben die engelse ook leuk spul voor
Om in gewone termen neer te zetten, schaal 1/19
En gewoon nul rails ( 32mm) , komt dan overeen met 60cm spoorbreedte in het echie

Word ook wel als tuinspoor gebruikt

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Aha, dat is mooi Frits.
Welkom terug, zou ik zeggen.
Maar dan ben ik ook zeer benieuwd met wat voor moois je nu van plan bent te maken.
Succes in ieder geval.
Hans, liefhebber On30 + H0

Heeft iemand van jullie wel eens een miniatuur spoorwegmuseum gezien? Googlen naar spoorwegmuseum levert alleen activiteiten in het Spoorwegmuseum Utrecht op.
Ik zit te kijken of dat misschien voor mij voldoet als object om te bouwen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Op BNLS zit iemand die een museum baan bouwt...zal het eens opzoeken voor jou.

Zijn topics uit 2009 en al jaren geen activiteiten meer, helaas
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Er is na enig zoeken een idee ontstaan van een grote overdekte hal (3200x800x300 mm), met aan de lange zijde een glazen wand waardoor de kijker als in een ouderwetse kijkdoos naar binnen kijkt. Aangezien ik al eerder een voorliefde voor Duitse Altbau E-loks had, kan ik die modellen hier goed gebruiken. Geen stoom of diesel stank in de hal en toch nog enige beweging mogelijk met een klein rangeer locomotiefje.
Het wordt dus niks Amerikaans mannen. 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Maar, we mogen toch van jouw activiteiten blijven genieten hier op dit Forum?
Hans, liefhebber On30 + H0

Frits zit ook op BNLS, gaan we het daar toch volgen, Hans  :wink:
Groeten Joop, machinist Lelystad.