Welke geluidsdecoder in een 2-6-0 Mogul

Gestart door The_Masterer, januari 12, 2022, 12:55:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

januari 12, 2022, 12:55:26 Last Edit: januari 13, 2022, 00:48:24 by The_Masterer
Onlangs een Climax met geluid toe mogen voegen aan mijn bescheiden collectie. Waar ik eerder wat sceptisch was aangaande geluid in de modeltrein, ben ik om. Het is leuk! Dan volgt de volgende stap, de rest van mijn locs van geluid voorzien.

Ik heb eerder al een analoge 2-6-0 Mogul naar dcc omgebouwd, met een simpele Lens decoder, en die komt als eerste in aanmerking voor een uitbreiding met geluid. Lenz eruit en dan...

Soundtraxx heeft een aantal decoders met geluid tbv Amerikaanse treinen en zo ook de Mogul, leek mij de meest logische stap. Lastig in Nederland te vinden (of valt dat wel mee?)

ESU Loksound is in Nederland dan weer eenvoudiger te verkrijgen, maar krijg je daar ook de geluiden tbv een 2-6-0 Mogul in aangeleverd.

Iemand ervaring op dit vlak?

Dus u bent tevreden over de Climax?
Het is ook 'n zeer mooie Loco.
Hans, liefhebber On30 + H0

Oow zeker... ik vind die Climax echt super. Heerlijk om die lekker sloom voorbij te horen tuffen.

Amerikaanse locgeluiden kun je in een ESU decoder uploaden of dit laten doen bij de leverancier.


Nadeel van voor geprogrammeerde decoders zoals Soundtraxx vind ik dat er een scala aan geluid inzit wat niet gebruikt wordt maar wel geheugenruimte inneemt. Dit heb je niet met een decoder waar je zelf geluid in kunt zetten. Als je het helemaal precies wilt kun je zelf je eigen geluidbestanden (schema's) maken.


Decoders die in aanmerking komen.


ESU
ühlenbrock
Digitrax


Dit is wat ik weet maar er zijn ongetwijfeld meer merken waarbij het zelf uploaden van geluid mogelijk is.


JohnT