On18

Gestart door dutchbuilder, oktober 15, 2021, 22:47:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oktober 15, 2021, 22:47:00 Last Edit: oktober 15, 2021, 22:49:43 by dutchbuilder
Ik heb  de afgelopen tijd niet stil gezeten.
Ik ben en was met diverse projecten bezig onder andere dat H0e baantje.
Helaas is de kwaliteit van de twee stoomlocjes van een dusdanige kwaliteit dat ik besloten heb om met de rest wat met 0n18 te doen.
Ik kwam Bij de Tramfabriek N mechaniekjes van KATO tegen voor een redelijke prijs.
Ik heb een twee asser en een vier asser aangeschaft.
De kappen zijn eigen fabricaat gesneden met die onvolprezen Snijplottert.
De weathering heb ik met het instant rust systeem gedaan.
Geen gekloot met washes en poedertjes, gewoon opsmeren , laten drogen, activator er op aanbrengen en laten drogen, voila roest, echte roest.

Ton
Erare humanum est

oktober 15, 2021, 22:47:59 #1 Last Edit: oktober 15, 2021, 23:36:14 by dutchbuilder
nog een paar plaatjes.
Erare humanum est

Je bent weer aardig op dreef. Vooral die laatste foto van de lorrie doet het heel goed. Knap spul dat roestsysteem.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Erg mooi /lelijk verroest bakkie Ton .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


oktober 16, 2021, 11:41:53 #5 Last Edit: oktober 16, 2021, 11:43:43 by dutchbuilder
Om even een indruk te geven hoe klein dat spul is.....

Ton

p.s. Ik noem het de "Calimero class"
Erare humanum est

  Allemachtig
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: dutchbuilder op oktober 16, 2021, 11:41:53
Om even een indruk te geven hoe klein dat spul is.....

Ton

p.s. Ik noem het de "Calimero class"

Dat is toch niet klein Ton   :wink:
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Nee niet voor jou :laugh:
T scale?


Ton
Erare humanum est

Het vier assertje loopt wat minder goed dan de twee asser versie maar is wel leuk geworden.
Ik heb ook een deurtje in dit locje moeten maken want anders zie je (of juist niet) de geamputeerde voetjes van de bestuurder.

Met dank aan Cor die mij er op attent maakte dat de KATO chassietjes ook te koop zijn bij meneer Conrad.

Ton
Erare humanum est

Filmpje......
De minimum radius is 15cm en de grote bocht heeft een radius van......wait for it.........18,5cm.

Ton

Erare humanum est

Klein maar fijn Ton. Leuke modelbouw.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Citaat van: JohnT op november 12, 2021, 10:32:26
ben benieuwd wat het gaat worden.


JohnT

Ik ook , eerst maar eens die PECO electrofrog wissels op de goede manier aan zien te sluiten.
Ik dacht dat die het zelfde waren als mijn 0n30 wissels, maar daar vergis ik mij in.
Ik heb het nu rijden zoals je heb gezien maar als die tongen geen goed contact maken staat de handel stil op de wissel.

Ton
Erare humanum est

Ja ben er inmiddels ook achter dat de tongen als schakelaar werken, anders hartstuk met een relais bedienen. Zo'n schakelaartje met een hefboompje kan ook daar de hefboom van de servo tegenaan laten komen om te schakelen, als je tenminste met servo's werkt.


JohnT