Rijtuig 0n3

Gestart door Frits, mei 10, 2021, 14:06:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Vorig jaar heb ik met de gedachte gespeeld om er inderdaad een modelfabriek (diorama) omheen te bouwen. Eigenlijk uitgaande van de gedachte dat mijn treinen misschien nooit zullen rijden, omdat ik helemaal niet aan een baan toekom. Ik ontwerp waarschijnlijk liever, dan dat ik er mee ga rijden.
Maar dat kan ik altijd nog maken, eerst nog meer voertuigen bouwen en ervaring opdoen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Tussen al het printen door ook even iets gemaakt voor mijn minder validen toeristen. Niet iedere Chinees is perfect natuurlijk.
Voor de vrouw met het ene been heb ik daarom een rolstoel ontworpen, die in mijn rijtuig past. Kan zij ook mee naar boven rijden.



Nee, ze is niet met die andere stoel verongelukt. Ze was al langer invalide. Een idioot met een bijl heeft als kind haar been afgehakt.
Die andere stoel is een prototype, maar dat bleek niet uit het support te wurmen. Na aanpassing van het model lukte de tweede beter en daar zit mevrouw Li Pan nu in. Meneer Li Pan wil haar wel rijden heeft hij beloofd.  Zij heeft geld, hij niet. :laugh:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

september 11, 2021, 19:55:05 #48 Last Edit: september 12, 2021, 09:44:03 by JohnT
Terwijl mevrouw even naar de 'Ladies room' is kunnen wij haar wagentje nog wat beter bekijken. Meneer let op iets anders in de verte. :rolleyes:

Foto 1:

Die vier 'roestvast stalen' wielen zijn afzonderlijk geprint. Ze kunnen niet draaien, omdat ze vast gelijmd zitten. Een heel gedoe zeg om een wieltje van 2,5 mm doorsnede op een asstompje van 0,6 mm te prutsen. Meteen vastlijmen dus. De wagen zelf is uit een stuk en die ga ik in zwart printen, voor meer contrast met de wielen en de omgeving. Let even op de open bagagetas achter de rugleuning. Ik maak er maar meerdere van, want ze kunnen overal op de modelbaan gebruikt worden.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.