LDC West

Gestart door CSX 6400, september 17, 2012, 09:03:45

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gefeliciteerd Paul, Ziet er goed uit de houten frames. Altijd leuk prutten met latjes  :)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Thnx voor de felicitaties, allemaal  8)

En toen waren we ruim 6 jaar later ...  :angel:

Veel veranderd sinds mijn laatste bijdragen op dit forum. Studie begonnen, uit huis, de hele rimbam. Dat heeft er dan ook voor gezorgd dat mijn interesses de afgelopen jaren ergens anders lagen en modelspoor op een erg laag pitje kwam te staan. Gelukkig is het waakvlammetje nooit echt helemaal uit geblazen en hoop ik, nu gebleken is dat ze een ingenieurs titel aan iedere malloot uitreiken, het fikkie er weer voorzichtig mee op te stoken.

Dus hoe staat het met LDC West? Verder dan de laatste foto's in deze draad is het nooit gekomen. Gelukkig heb ik ondanks het eeuwige geldtekort van een student er nooit voor gekozen spul te verkopen. LDC West en al het materieel dat erbij hoort ligt allemaal nog veilig op zolder bij mijn ouders. Verder gaan waar ik was gebleven is dus zeker een optie. Het is nu echter zo lang geleden dat ik daar iets mee gedaan heb. De connectie met dat project is beetje zoekgeraakt. Ik voel veel meer goesting om met een schoon pallet opnieuw te beginnen.

Wat nu dan? De afgelopen tijd, mede door de hele *gebaart naar actualiteit* situatie, zijn mijn vingers weer gaan jeuken om een baantje te bouwen en ben ik me weer een beetje in de hobby gaan verdiepen. Hoewel ik inmiddels een studie heb afgerond, een eigen brievenbus beheer en blijkbaar als volwassen classificeer is de situatie nog steeds erg veranderlijk en is het budget nog steeds erg beperkt. Dat in gedachte nemend wil ik dus opnieuw voorzichtig met een micro-layout aan de gang. Als uitgangspunt leek het me wel leuk om een baantje te bouwen dat volledig in de iconische Billy boekenkast van de geel-blauwe dozenschuiver valt op te bergen. Erg krap, maar volgens mij zijn er wel leuke dingen mee te doen.

Hieronder het voorlopige hersenspinsel. Het nieuwe baantje heeft opnieuw als thema een klein stoomlokverzorgingsdepot van een fictief branch-linetje. Een draaischijf hoort er dan natuurlijk bij. Verder een omloopspoortje en wat wissels voor rangeren. Wil het niet te gek maken. Het idee is dat de modules zonder schaduwstation opereerbaar zijn. Het spoor rechtsonder zal dan door de reuzehand-switcher bediend worden. Met de beperkte diepte van de kast zal de scenery voornamelijk uit façades moeten bestaan. Uiteraard ligt er nog niks vast totdat de bakkies in elkaar gespijkerd zijn en ik daadwerkelijk rails uit kan leggen om te zien wat wel en niet past. Zal er waarschijnlijk binnenkort een nieuw draadje voor beginnen.




Tenslotte kon ik het onlangs niet laten om wat nieuws in huis te halen. Dus dan ook maar afsluiten met de nieuwe aanwinst tonen (misschien wel ongewis overgenomen van iemand op het forum hier). Een Bachmann ALCO 2-6-0 reeds met decoder uitgerust. Geen idee wat voor functie deze op de baan gaat krijgen, maar vond het gewoon een mooi ding, en doet het ook goed naast de Baldwin 4-4-0.



Nouja hopelijk weet ik dit balletje in de lucht te houden en duurt het niet weer een half decennium tot de volgende update. Ik heb er in ieder geval weer zin in!  :azn:

Groet,
Paul

Welkom terug Paul
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Succes met je nieuwe plannen en houd ons op de hoogte als je wil.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Zo , dat is idd een hele tijd geleden.
Welkom terug.

Ton
Erare humanum est

welkom terug.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf