De waterwagen 0n3

Gestart door Frits, juni 09, 2021, 20:11:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omdat ik met mijn rijtuig een beetje vastliep en het mij toch niet kon bekoren, heb ik mijn tanden eens in de waterwagen gezet.
Deze wagon maakt deel uit van de bevoorradingstrein, die het restaurant boven op de berg moet bedienen. Want als al die Chinezen met de trein boven zijn gekomen hebben ze allemaal dorst en honger en dan kun je ze wat verkopen. Helaas is er daar boven natuurlijk geen normale waterleiding en moet dat allemaal met de trein worden aangevoerd. Ook de Porter lust wel een slokje na de inspannende klim. :rolleyes:
Voorlopig alleen nog een tekening. Sommige details moet ik nog maken of verbeteren. In verband met de doorrijhoogte in de tunnels is voor een ovale tank vorm gekozen. De enige echte 'waterwagen' die ik ooit zag, was een aanhanger in de militaire dienst en die was ook ovaal.

Foto1 van 2:


Foto2 van 2:

Onder de wagon zit een dieselpomp en een dikke leiding met kranen om hem te vullen en te legen. Het voertuig kan ook als bluswagon worden gebruikt bij eventuele natuurbranden vlak bij het spoor. Op de hoeken kan een olielantaarn worden geplaatst voor de verlichting.
Het kastje bij pomp is afsluitbaar om vandalisme tegen te gaan. Achter het open gewerkte rooster 'draait' de ventilator en de v-snaar.

Binnenkort zal ik er een print van maken, maar met het mooie weer zijn er ook andere klussen in en om het huis te doen.
....
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Het ziet er geweldig uit Frits.
Maar ik ben het wel met John eens.
Veel te veel details.
Houdt het heel simpel?
Hans, liefhebber On30 + H0

kijk eens naar deze Frits.

Ton
Erare humanum est

Dat is ook een hele mooie, met flink wat details. Alleen die klinknagels al.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

juli 03, 2021, 11:15:30 #5 Last Edit: juli 05, 2021, 09:34:51 by JohnT
Dit is het model geworden.

Foto 1 van 2:


Foto 2 van 2:
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

juli 03, 2021, 13:28:12 #6 Last Edit: juli 03, 2021, 20:01:07 by American
Hier kun je trots op zijn Frits.
Goed gedaan.
En gelijk maar 2 gemaakt, klasse!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Dank je. Mijn volgende project wordt een boxcar van 'hout' in de style van de D&RGW.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: American op juli 03, 2021, 13:28:12
Hier kun je trots op zijn Frits.
Goed gedaan.
En gelijk maar 2 gemaakt, klasse!!!

even opletten Hans

die 2e is een spiegelbeeld  :azn:

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

tekeningen van een boxcar zal niet moeilijk zijn als je wat nodig hebt

tankwagen is best leuk, alleen te modern naar mijn idee

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ja, dat weet ik Cor.
Was maar 'n grapje!!!
Hans, liefhebber On30 + H0