Motorpech

Gestart door Frits, mei 08, 2021, 07:04:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dat het pad van een modelbouwer niet altijd over rozen gaat, wisten jullie natuurlijk zelf wel.
Ik heb bij het ontwerpen van mijn Porter een motor gekozen en getekend, die ik in mijn doos met spullen gevonden had en waarvan ik veronderstelde er meer van te bezitten. Veronderstelde dus. Dat moet je niet doen. 
Nu ik besloten heb van deze Porter meerdere versies te gaan maken, heb ik dus meerdere motoren nodig. In de doos? Nee dus. Overal gekeken en gezocht. Niks te vinden.
Bestellen dan. Ja, maar waar komt dat ding vandaan? Zoeken in de bestelhistorie van Ali. Niks te vinden. Conrad misschien? Nee ook niet.
Dat wordt dus een andere motor zoeken en het model aanpassen. En ik had al zo weinig ruimte onderin die Porter. :sad:

Koop dat soort essentiële onderdelen dus van te voren en in voldoende aantallen (reserve!), zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.


Ja, het probleem is ook wel op te lossen. Legio mogelijkheden zelfs.
Ik kan de locomotief natuurlijk aanpassen aan een andere motor die ik hier wel heb liggen. Maar mijn vrouw vond het onzinnig om meerdere de zelfde Porters te bouwen. Waarom maak je niet een ander model? Kan natuurlijk ook. Tenslotte is een ontwerp maken het leukste werk. Dus wie weet komt er toch maar 1 Porter en bouw ik nog iets anders voor de andere treinen.
Het viel mij trouwens op dat veel bij Ali bestelde dingen later niet meer leverbaar zijn.
Dus als je iets ontwerpt, koop dan je spullen ruim in. 
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.