Schakelaar met lampje om stuk baan uit en aan te schakelen.

Gestart door Janbouli, maart 13, 2021, 16:41:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hallo allemaal , weet iemand of er speciale schakelaars zijn met een lampje om aan te geven dat er stroom op de rails is ? Mijn DCC voltage is ongeveer 14,5 V , zou ik hier ook gewoon een 12volts tuimelschakelaar op kunnen aansluiten of brand dan het ledje of de schakelaar door?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Je zou het kunnen proberen. De schakelaar zal het wel uithouden, maar het ledje misschien niet.
Als alternatief kun je elke schakelaar (meestal 230V 16A) kiezen en er zelf een ledje op aansluiten met de juiste voorschakelweerstand.
Dat is iets meer werk, wel betrouwbaar en waarschijnlijk goedkoper.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Citaat van: Frits op maart 13, 2021, 17:27:18
Je zou het kunnen proberen. De schakelaar zal het wel uithouden, maar het ledje misschien niet.
Als alternatief kun je elke schakelaar (meestal 230V 16A) kiezen en er zelf een ledje op aansluiten met de juiste voorschakelweerstand.
Dat is iets meer werk, wel betrouwbaar en waarschijnlijk goedkoper.

Dank je Frits , die schakelaars kosten zo'n beetje hetzelfde , maar zijn dus idd 12volt of 230v.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

ik denk dat je schakelaars moet zoeken uit de boten of auto wereld
12 v is de spanning als een accu belast word, maar als een accu geladen word is deze spanning hoger ik denk wel rond de 13,5 a 14 V

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op maart 13, 2021, 19:51:29
ik denk dat je schakelaars moet zoeken uit de boten of auto wereld
12 v is de spanning als een accu belast word, maar als een accu geladen word is deze spanning hoger ik denk wel rond de 13,5 a 14 V

Cor

12v schakelaars genoeg bij de auto's , met een ledje er in , kan zo'n ledje ook wel 14,5 volt hebben dan.

Heb er  bij Martoparts besteld , goedkoop genoeg om het gewoon te proberen.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N