Layout naam

Gestart door Frits, februari 10, 2021, 17:18:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe komen jullie aan die kleurrijke namen voor jullie layout? Is dat puur fantasie of slaat het ergens op? De vorm of het verkeer?
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Laat je fantasie werken Frits!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja, ho even Hans. Ik heb geen moeite om iets te bedenken voor mijn layout. Het was meer nieuwsgierigheid naar hoe jullie klinkende namen tot stand zijn gekomen. De Amerikaanse spoorwegmaatschappijen hadden vaak dubbele namen, meestal ontstonden die door samenvoegingen van kleinere bedrijven tot een economisch beter levensvatbaar geheel.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Ik bouw de Santa Fe met Kansas City en Newton en de Rock Island Clay Centre Line , samen de Kannewton & CC Line
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik woon in het dorpje Rozenburg, tegenwoordig gemeente Rotterdam aan de Nieuwe Waterweg.
Van daar in het H0 tijdperk de RWRC en tegenwoordig de R&W , Rozeburg & Waterway Railroad Company.
Logisch hè?

Ton
Erare humanum est

Mijn nieuwe module heb ik P.O.&H. genoemd.
Poor Old en Happy
Je moet elk jaar iets verzinnen, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

februari 11, 2021, 07:16:30 #6 Last Edit: februari 11, 2021, 14:31:47 by Frits
Die namen zijn dus een beetje praktisch, nostalgisch en pure fantasie. Maar er blijkt toch een bepaalde redenatie achter te zitten.
Je zou verwachtten dat een modelbouwer voor een bestaande spoorwegmaatschappij zou kiezen. Velen bouwen iets met uitsluitend NS materieel of iets met Denver & Rio Grande op een gefantaseerde locatie. Hoewel ik ook wel mensen een bepaald station met de sporen heb zien nabouwen.
In de 0n30 wereld zie je dus meer pure fantasie qua layout en qua naamgeving en ook in het materieel rijden nooit bestaand hebbende voertuigen vrolijk rond. Een heel verschil met de mensen op het Spoor0 forum, waar ze zitten te bakkeleien over de breedte van de deur in een goederenwagon en te mierenneuken over de juiste tint bruin van die wagen. Ieder zijn ding. :laugh:

Mijn toekomstige rangeerbaantje van pakweg 5,5 x 0,7 meter zal t.z.t. ook wel een klinkende naam krijgen. Ik verzin nog wel iets, als er meer spullen klaar zijn. Waarschijnlijk breng ik de naam achteraf in decals aan, maar ik ga er al wel vast over na denken. Zoiets belangrijks moet rijpen.
Ik kan kiezen tussen 0 en 3 en 0.

Beide lijnen op mijn baan hebben in het echt bestaan , en de plaatsen die ik gebruik zijn ook bestaande plaatsen aan die lijnen . Ik probeer ook minstens 1 gebouw in iedere plaats te bouwen die in het echt bestaat/bestond, en de "look and feel "van Kansas in 1960 probeer ik ook zoveel mogelijk te creëren. 
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

februari 11, 2021, 11:13:57 #8 Last Edit: februari 11, 2021, 11:15:30 by JohnT
De naam voor mijn baan is fantasie gebaseerd op het feit dat ik nogal is zoekende ben naar de werking van programma's dingetjes en zoveel wat ik graag zou willen ontdekken.

The Lost Dutchman.

JohnT

Ja, als je je fantasie laat werken, komen er mooie namen uit voort.
Ga je iets na bouwen, dan moet het ook als echt uit gaan zien.
Dat vind ik dan iets minder.
Gewoon wat in je opkomt, denk ik!!!
Dan heb je veel meer speling in het bouwen.
Komt niet zo nauw!!!
Hans, liefhebber On30 + H0