Alternatief voor Digikeijs 410 , 5013

Gestart door Janbouli, januari 12, 2021, 14:11:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik heb een Digikeijs DR410 voor mijn keerlus , was destijds wat duurder dan een alternatief maar ziet er mooi clean uit en werkt perfect . Nu heb ik er nog 2 nodig voor mijn helix , maar de DR410 is vervangen door de DR5013 en die is bijna 2 keer zo duur , 180 euro voor de 2 vind ik wel gortig . Wie heeft er een keerlusmodule die makkelijk aan te sluiten , perfect werkt is en een stuk betaalbaarder is?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

https://www.conrad.nl/p/train-modules-73856-digitale-keerlusmodule-kant-en-klare-module-497090

Ikzelf heb deze niet maar Gerard Digitrax heeft deze en doen het goed.
Zelf heb ik die van Lenz maar die zijn een stuk duurder.

Ton

Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 12, 2021, 14:22:49
https://www.conrad.nl/p/train-modules-73856-digitale-keerlusmodule-kant-en-klare-module-497090

Ikzelf heb deze niet maar Gerard Digitrax heeft deze en doen het goed.
Zelf heb ik die van Lenz maar die zijn een stuk duurder.

Ton

Heb jij de LK100 van Lenz ? Die zijn best wel te koop op Ebay.de.  Ik zie dat de nieuwere modules allemaal met sensortrack werken en niet alleen kortsluitingdetectie , maar die nieuwe zijn allemaal een stuk duurder. Is dat zoveel beter dan , wel een stuk moeilijker aansluiten ook.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N


Citaat van: JohnT op januari 12, 2021, 19:01:18
Kijk is bij Rosoft betaalbaar en werkt goed.


https://www.youtube.com/watch?v=N3jbEWeRpvk&list=PLu9XYVI9Khfvct4m2Aw3jhu7uuKoHG22v&index=3&t=7s



JohnT

Hoeveel stukken spoor moeten daar voor geisoleerd worden , en is er een aparte voeding voor nodig . Die oude Digikeijs werkt zo simpel, maar die is nergens meer te krijgen. De Lenz LK100 kan ik nog wel aan komen en werkt volgens mij hetzelfde als de Digikeijs DR410
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 12, 2021, 14:59:02
Citaat van: dutchbuilder op januari 12, 2021, 14:22:49
https://www.conrad.nl/p/train-modules-73856-digitale-keerlusmodule-kant-en-klare-module-497090

Ikzelf heb deze niet maar Gerard Digitrax heeft deze en doen het goed.
Zelf heb ik die van Lenz maar die zijn een stuk duurder.

Ton

Heb jij de LK100 van Lenz ? Die zijn best wel te koop op Ebay.de.  Ik zie dat de nieuwere modules allemaal met sensortrack werken en niet alleen kortsluitingdetectie , maar die nieuwe zijn allemaal een stuk duurder. Is dat zoveel beter dan , wel een stuk moeilijker aansluiten ook.

Ja Jan die heb ik en werken uitstekend.

Ton
Erare humanum est

Dank je Ton, ga er 2 kopen.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

hier heb je alvast het manueel.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op januari 13, 2021, 01:06:29
hier heb je alvast het manueel.

Ton

Oh , dat is de LK200 die is bijna net zo duur als de Digikeijs .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

januari 13, 2021, 09:37:28 #9 Last Edit: januari 13, 2021, 09:40:13 by JohnT
Citaat van: Janbouli op januari 12, 2021, 21:09:22

Hoeveel stukken spoor moeten daar voor geisoleerd worden , en is er een aparte voeding voor nodig . Die oude Digikeijs werkt zo simpel, maar die is nergens meer te krijgen. De Lenz LK100 kan ik nog wel aan komen en werkt volgens mij hetzelfde als de Digikeijs DR410


De voeding is voor de keerlusmodule om deze van stroom te voorzien. Hiermee schakelen de relais om en het apparaat krijgt zijn stroom. Er worden uiteindelijk drie stukken spoor geïsoleerd. Een aan elke kant van de lus waar een trein zich meld. En een stuk daartussen waarop de trein rijd met de spanning afkomstig van de keerlusmodule met de juiste polariteit.

Belangrijk om te weten, de meeste keerlusmodules werken met kortsluitdetectie! Zodra er een sluiting is schakelt het apparaat om. Dit vind de digitale centrale niet prettig. De Rosoft keerlusmodule werkt met stroomdetectie. Hij registreert de trein en zorgt ervoor dat het stuk rail tussen de meldsecties de juiste polariteit heeft.


JohnT

Citaat van: Janbouli op januari 13, 2021, 01:22:00
Citaat van: dutchbuilder op januari 13, 2021, 01:06:29
hier heb je alvast het manueel.

Ton

Oh , dat is de LK200 die is bijna net zo duur als de Digikeijs .

Ja dat zei ik al maar heb je nu naar die van Conrad gekeken , die is een stuk goedkoper.

Ton
Erare humanum est

Heb net een lk100 op marktplaats gekocht , ga die eerst eens proberen. En misschien toch eens zonder kortsluiting proberen die John heeft.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N